banner
  • lwb
    #4578
    Pedig a DAO nem volt rossz. Mondjuk pc-n főleg. Rendes, partialapú izometrikus rpg, baldur's gate kategóriás real time with pause. Konzolon ilyen 3rd person izé lett, de a pc verzió az olyan volt, mint egy szebb BG1-2. A sztorival se voltak bajok. Ja, nem volt túl bonyolult, de azért volt benne csavar (valakinek meg kellett halnia a végén) és voltak benne érdemi döntések: pl ki lesz a trónon (te is lehettél, de Alistair is), sőt még az áruló Loghaint is bevehetted a partiba, bár akkor Alistair kilép stb. Messze a legjobb DA volt sztori terén, ráadásul az origined is számított sokat, egész más volt a játék egy-egy fejezete a származásodtól függően. Egy törpének az Orzammaros fejezet volt más, az ember nemesnek meg a Denerimes cuccok stb, mindenkinek volt valami. És érdemi dolgok, pl. ember nemesből lehetett király is a játék végén, másból nem. De Orzammarban is más volt a történet vége, ha törpe nemes voltál.
    A darkos hangulat nyilván szubjektív, de az art style nem az. A karakterek emberszerűek voltak, reálisak és nem képregényszerűek, mint most. A színvilág, a vér (nagy újítása volt a vércsepp-mechanika, ebben ez nincs) stb. Az elején a darkspawn sereg meg konkrétan félelmetes volt, horrorfilmszerűen voltak megrajzolva. Azóta ezen már változtattak, az új darkspawnok inkább vicces orkok és nem olyan szörnyetegek, mint az első játékban.