• mousee
    #19
    Nem feltétlen az. Új felfogás, ezért fikázza mindenki, de ha belegondolsz, céges környezetben sokkal jobb.

    Mit akar egy cég? Azt, hogy X és Y szolgáltatás hibátlanul működjön, és az adatai biztonságban legyenek.
    Ha a google tudja ezeket a szolgáltatásokat biztosítani, akkor sirályság van, mert nem nálad csapódik le az összes informatikai gond. Nem kell törődni azzal hogy szervereket üzemeltetsz, azokat frissítgeted, és az előjövő hibákra próbálsz valami megoldást találni, mert a google mindezt elintézi helyetted.

    Jelenleg mi a megszokott felállás?
    Lokális IT csapat, akik elvisznek valamennyi pénzt.
    Szoftverek licensze, ami userenként elvisz valamennyi pénzt, és persze ezek elavulnak, őket is frissíteni kell.
    A géppark karbantartása, supportálása, ez se ingyen van.

    Mit ajánl e helyett a gugli?
    Felhőben tárol mindent, és 99% elérhetőséget biztosít rájuk. Jóval nagyobb az esélye annak hogy a gépedben elhal a winyó, vagy a céges szerver mondja be az unalmast, jó esetben van backup.
    Szoftverköltség nincs, HW költség nincs, helyette van előfizetési díj (x összeg/user/év), ami magában foglalja azt, hogy mindig friss HW/SW-t fogsz használni. Itt lehet számolgatni, hogy kinek mi éri meg jobban, de kényelem szempontjából mindenképp jól jársz a felhős játékkal.

    Ez lesz a jövő, ez szerintem megkérdőjelezhetetlen, de van pár dolog, ami miatt még nem alkalmas céges környezetbe. Vegyük szépen sorba:

    Levelezés. Itt nincs gond, gondolom nem szükséges részleteznem, itt jól működnek a dolgok.
    Naptár, eseményszervező. Szerintem itt is rendben van minden, ki lehet építeni szépen a közösségeket.
    Office. Na itt már több a bökkenő. A google docs egy kib@szott jó dolog, csak annyira buta, hogy az már fizikailag fáj. Igazi real time közös dokumentumszerkesztésre kiváló, csak nagyon keveset tud. Ha ezen változtatnának (normális szövegszerkesztési funkciókat raknának bele, és legalább egy word97 szintjét elérnék) már megállíthatatlan siker lenne. És ez igaz mind a "word/ecxel/ppoint"-ra is.

    Az offline módon pedig dolgoznak ezerrel, így a docs/calendar/mail is megy offline, aztán ha netet kap, szépen összereplikál.

    Szumma:
    Jó lesz ez, csak még nagyon gyerekcipőben jár. De ha ráfekszenek a dologra, akkor simán életképes, sőt, iszonyat kényelmes és hatékony.