• MacropusRufus
    #93
    nos nincs összehasonlítási alap... a 30-as években a Hindenburg átrepűlte az óceánt. Ez akkor nagyon nagy áttörés.
    Azóta nagyon nem fejlesztgetik. Egy 1930-as évekbe gyártott repülő sem arról volt híres, hogy 10etzer km-t tesz meg leszállás nélkűl.

    Jelneleg a technológia adott arra, hogy a léghajó minden marhaság nélkűl 20-25ezer km-t repüljön. Tehát ne a 80 éves technológiát hasonlítgasd a maihoz. Egyébként ha utánna olvasol akkor találhatsz olyan léghajót is ami 130-150mph-val megy. IGaz ez sem gyors, de közben akár 500tonnát is tud szállítani.

    Egyébként ez a mi a jobb, partalan vita: jelenleg is nagyon sok cuccot hajóval szállítanak holott még a kamion is gyorsabb nála. A kérdés az, hogy hány repülő/kaimon kell pl. 100ezer tonna áru elszállításához... Hajóból 1. Replőből???
    Na ez a léghajó előnye is. Ahhogy olvasgattam egy mostani technológiával épülő lághajó simán képes akár 1000tonnát is elvinni. Másképpen 2 komplet An224-es gépet szállít teljes rakománnyal, olcsóbban mint a repülő, és gy.k. bárhol le tud szállni, ui nem kell neki leszálló pálya... Akár a vítz felett lebegve is át lehet pakolni, akár úgy is kiköthet mint egy hajó és aztán átrakják a cuccokat a kamionokra, stb...
    Nagyságrendekkel mobilisabb mint a repülő. És nagy viharban nem tud repűlni, mint ahhogy a repülőket sem engedik felszálni egy bizonyos szélerősség felett.

    Sztem a luxus utak netovábbja a léghajó. Akárcsak régen a repülő v. az autó még régebben a sima lovaskocsi volt