• Molnibalage
    #67
    repülő kb. pontosan annyira ki van szolgáltatva az időjárásnak mint a léghajó.

    80-100 km/h órás szélben a léghajó már a halálán van. Egy utasszálítónak meg sem kottyan. Még 50-60 km/h oldalszélben is képesek leszállni.


    Szélnyírás, légörvény, stb... ezek mind odavághatják a gépet és teszik is a mai napig. A léghajót dettó.

    A légörvény egy jól hangzó szó, de 0 jelentéstartalma van. A szélnyírás a léghajót sokkal durvábban odavágja, mert a göpzik 60-100 tonnás max. tolóerőéjvel szemben 0 erőforrásuk van viszont gigantikus felületük. Ha felülről jön a szél semmivel sem tud emelkedni...

    Könnyű sérülés: madár a sugárhajtóműbe, madár a rotorba, stb.. kép már lent is van. Léghajó max. süllyedni kezd.

    Annak is bekaphat madarat a hajtóműve, de kisebb eséllyel. Egyébként mi történik, ha mondjuk egy madárfaj merő passzíóból elkezdni bontai a léghajó burkolátát, mert valami elbaszott ösztöne erre vezérli? :)


    Miért van repülő: ennek viszont sok köze nincs a valós okohoz. Akkor azért megy mindenki belsőégésű motorral hajtott járművel mert ez a legjobb? Neeeem. Ennek volt erős a lobija. Ennyi.

    Nem. Azért mertt már akkor is biztonságosabb és olcsóbb volt utaskilométterre nézve. A léghajó a felső 10 ezer eszköze volt. Ehhez képest nézd meg, hogy kik repültek mondjuk már a szerencsésebb sorsú országoban a '60-as években.

    Hajó vs. léghajó: miért lenne hosszabb az élettartalma? Vagy van most a világon 50 éves léghajó ami működik? Tudommal nincs. Tehát nincs összehasonlítási alapunk erről a kérdésről.

    Nem véletlenül nincs...


    A fentartásuk, az elöbb vázoltak miatt szintén összehasonlítási alap nélküliek. Hangár kell a léghajónak, a hajónak kikötő,. üzemanyag/krabantartás mind a kettőnek kell stb...

    Csak jelenleg több tízezer hajónak és repcsinek már megvan az infrastuktúra. Pont. Léghajó kikötő nulla darab van.

    Amiben király lenne: a luxus utak. Aki luxus utazásra megy az NEM megy repülővel. Megy hajóval meg ilyenek. Ui. egy repülőn egyszerűen nem lehet kényelemben utazni.

    Javaslom megnézni az A380 luxuskatagórájú gépének a belsejét. Egy léghajó alá tett gondola sem lehet nagyobb, mint az.

    Személyszállítás terén nem verenyképes semmilyen téren a léghajó.

    Ez kicsit olyan vita, mint amit NEXUS-sal folytattam le. Folyamatosan álomképeket kergetett a szuperszonikus utazásról szembemenve a tényekkel és természettudományos és gazdasági törvényszerűségekkel.