From Dust
-
#197
Nah csak elcsábultam. Eddig játszottam és írok egy rövid véleményt:
A történet faék egyszerű. Van egy csapat maszkos, cingár őslakó akik kollektív amnéziában szenvednek. Ám meg tudnak idézni egy ... jobb szó híján természeti erőt. Kezdetben csak homokozni, meg pancsolni tudunk ezzel az erővel, azt is korlátozott keretek között. Történetesen csak "egy marék" homokot és vizet tudunk megmozgatni. Itt kell leszögeznem hogy a víz és homok "szimuláció" szájtátós, és ennek a dinamikája adja a játékélmény magját.
A feladatunk roppant egyszerű. Juttassuk el a törzset A pontból B pontba. Nem bonyolult igaz? Csakhogy jön közben a szökőár, vulkánok törnek ki, lávafolyam indul meg, árvíz, monszun eső...stb. Szóval természeti erőként, természeti erőket kell kivédeni, hogy a mi kis zseb-törzsünk túlélje és eljusson újabb és újabb rémséges helyekre. A végcél persze az Ősök Földje.
A logika a játék elsődleges fegyvere. Pl.: Lávából kőfalat építünk hogy ne kozmáljanak oda kis barátaink, vagy ne vigye el őket a víz. Homokkal megmászhatóvá teszünk sziklás részeket, hogy elérjünk bizonyos totemeket. A totemekkel aztán új képességeket kapunk amiket használhatunk az előrejutáshoz. Néhány totemfajta a teljesség igénye nélkül:
Zselés víz: Ez kocsonyásítja a vizet egy percre, így utat vághatunk bele, vagy éppen értékes egy percet kaphatunk ahhoz hogy törzsünket biztonságba vigyük az áradás elől.
Végtelen Homok: Mint a neve is mondja, ezzel X ideig tudunk folyamatosan homokot szórni egy helyre. Roppant hasznos volt az egyik pályán.
Kiterjesztett kapacitás: Ezzel 2-3x annyi anyagot tudunk begyűjteni...stb
Szóval képességek akadnak, de csak akkor válik elérhetővé egy ha "belakunk" egy totemet és meg is óvjuk.
Game Over felirattal csak egyszer találkoztam, mikor megnéztem hogy van e a játékban ilyen és ezzel a felkiáltással egy egyetlen falumat elárasztottam lávával. Nos jelentem van :)
De amúgy nem igen fogunk találkozni vele.
A lényeg hogy a játék szórakoztató, kreatív, kikapcsolásra alkalmas képződmény. Nagyon megérte azt a pénzt amiért adták.
Bár hozzá tenném, majdnem kidobtam az ablakon a gépet az (szerintem) utolsó pályán. Végre igazi "istenekké" válunk és tudunk szárízföldet kiemelni az óceánból, forrásokat teremteni, növényzetet és vulkánokat. Alig hogy megteremtjük a mi kis paradicsomunkat, jön az Armageddon, apokalipszis, Ragnarök, Végítélet...stb. A víz szinte emelkedik, a szárazföldek pedig összeesnek mint a vajas piskóta 180 fokon. E közben persze fel kell építeni egy kijáratot, egyben kell tartani a falvakat, és el kell juttatni az embereket az építési területre. De alig hogy kiemelsz egy újabb darab szárazföldet az máris "elolvad" és összeesik.
A készítők édes anyucikája biztos sokat csuklott miközben játszottam. Most pihentetem, majd később újrapróbálom.
Eddig a játék nálam 8/10.
Azért csak 8 mert, az irányításnál a kamerához tapasztott egér nem tetszik. Jobb lenne egy RTS irányítás hogy az egér csak a képernyő szélét érintve mozgatja a kamerát, mert így számomra zavaró. Illetve azért mert nincs benne Sandbox üzemmód. Hogy teremtek egy világot, ledobok egy törzset és minden az előző pályák alatt megtalált totemet/képességet is meg tudok kapni. Azaz gyurmázhatok lávával, csinálhatok vízesést, folyót...stb.
A gépigényhez még annyit hogy nem tapasztaltam lassulást az alábbi konfigon FullHD mellett. Élvezhetően és gördülékenyen fut:
AMD Phenom II X4 945 3Ghz, 2Gb DDR3 1333Mhz, AMD Radeon HD6870 1Gb.