Egyetemi hallgatók is vezethetnek gyakorlatot?
-
scarbatia #107 EZ részben igaz sok mindennek az alapja, meg kell tanulni vagyis valamennyit érteni belőle.
De:
- NEM igaz, hogy a túl sok elmélet és túl általános dolgok közelebb visznek a megoldáshoz, a túl sok elméleti óra sem.
- Simán elboldogulsz ezen tárgyak behatóbb ismerete nélkül az élet sok területén akár még fejlesztőként vagy könyvelőként stb...
- Nem igaz, hogy azért tanulod mert később ha nem is veszed hasznát bármikor előrántod a cache-ből azt szeva máris eszedbe jut minden.
Csakhogy az ember nem ilyen, egyetemen pl kampány szerű tanulást folytat a diákok 90%-a ami azt eredményezi, hogy az okosabbikja gyorsan magába szív 1-2 hét alatt 2 könyvnyi anyagot és a cache-t feltölti de ugye a cache nem háttértár :) Elég hamar ürül az vizsga után, hogy 1-2 hónap múlva alig tudod majd miről volt szó, vagy legalábbis kevesebbet. És főképp a milliónyi elmélet amiket nem tudsz gyakorlathoz kötni így járnak. Azt hiszem Oxfordban végeztek egy tesztet nálamnál sokkal okosabb emberek akik
A teszt lényege a következő volt:
Írattak illetve szóban feletettek felsőbb éveseket 1-2 éves tárgyakból a teszt erejéig, amiket elvileg fújniuk kellett volna mint a kis angyal, vagy legalábbis nagy biztossággal beszélni róla ill. alkalmazni. De az eredmények elkeserítőek voltak, a konkrét 1-2 félév anyagát ugyan jól tudták de kis százaléktól eltekintve szinte az összeset meg kellett volna buktatni 1-2 éves tárgyakból. Főképp elméleti jellegűekből, magyarul el se juthattak volna odáig ahol épp voltak.
A tanulságot mindenki vonja le és aki elvégezte a sulit őszintén vallja be magának, vajon egy Mclaren sort fel tudnék -e írni esetleg egy Taylor-sor vagy megoldani egy komplex algebrai feladatot. Esetleg egy komolyabb differenciálegyenletet, tegyük fel magukban a kérdést, tudnánk-e még különböző próbákat végezni statisztikából esetleg Kolmogorov axiómákra ki emléxik, hát a függvényanalízis összes lépésére?
Mégis megéltek valahogy.
Látjátok és még mindig nem azt mondom, hogy ezekre nincs is semmi szükség, csupán azt, hogy nem ezek a tárgyak az igazán fontosak nem ezek a vízválasztók a való életben és a gyakorlat ezeknél fontosabb. Az ideális egyensúlyt kéne eltalálni.