11b8e1v.jpg

Akusztikai szórakoztató elektronika
  • amaximus
    #1380
    melyik volt amit kiraktál?

    tudom, hogy van egy ilyen a dr mérés életbevágó fontossága rossz beidegződésetek, de zenei stílusok alapvetően más-más dr értékeket hoznak, amivel meg ti méregettek, az csak egy nagyátlag lebegőpontos dr érték,ami egyrészt egy saccolás egy referencia jellemző alapján, másrészt pontatlanabb,mint a fixpontos mérés, harmadrészt 6 vagy kisebb értékeknél van értelme, ezalatt a zene tényleg túlkompresszált vagy túlerősített gyanús (lehet), de ezek felett már nem ez az érték fogja eldönteni, hogy az jó minőségű-e vagy sem. csak azért lehurrogni egy zenét,amiben a másodperc töredéke alatt is változik a dinamika, az egész zenében meg akár többezerszer, mert egy statikus program rádob egy átlagértéket, hát alsó hangon is balgaság.
    megnéztem, hogyan rangsorolta valaki.valakik egyáltalán ezt a dr érték miafenét, és hát semmilyen logikusságot nem találtam abban, hogy mitől minősül egy 9-es sokkal rosszabbk 'hangminőségűnek',mint egy 11-es vagy 14-es vagy akárhanyas.mi alapján került eldönntésre, hogy piros,sárga vagy zöld színnel kell emgbélyegezni egy zenét,ha csak nem ahhoz képest, hogy a vinylen az nagyobb,tehát akkor jobb is? hát pont ez sem ilyen egyszerű kérdés!
    ráadásul a dinamikát erősen befolyásolja a jel-zaj viszony is, tehát pl, egy szar minőségű felvételnél ugyanazon dal jó minőségű változatához képest mérve teljesen más értékeket mér ez a program,ami végeredményében meg okosat nem mond,amit meg mond,az egy ilyen kettős mérés esetén megint zsákutcába visz vagy erősen ferdíti azt, hogy hogyan ítéld meg,amit hallasz.
    próbáljátok meg végiggondolni, hogy
    egy pörgős rockzene vagy egy ütős techno, diszkó stb masszív bassline és dobok mellett bármilyen egyéb zene egyszerűen nem tud 12-14es értékeket adni,mert akkor a zene nem lenne sem testes, sem elég dögös vagy csak félpercente követné egymást a kick,boom,dumm. nyilván teljesen más a dinamika egy klasszikus,egy instrumentális , egy thrasmetál vagy drumandbass és a soul, jazz funky stílusoknak is, a zene alapvető hangjellemzőiből adódóan. ez ésszerű, a dinamika nem a zenei hangminőséget fejezi ki, hanem legnagyobb jóindulattal annak viszonylagos hangosságát. más szempintból nézve,miért nem lehet bármi ugyanolyan szép és jó hangminőségű hangosabban,mint halkabban vagy kevésbé nagy alsó és felső értékekkel?
    nem szólhat szépen is és ugyanolyan dinamikával is a füles mackó zenéje, mint egy basszusokkal derített 125-140 bpm-es zene. más lesz a zenei hangsúlya,mint ahogyan a beszédben is azért nem monoton hagszinten beszélünk, hogy meglegyen a ritmusa, dallama, bele tudunk fűzni érzéseket, lendületet, ezért van amikor üvöltünk, kicsi dinamikával,valamikor megsuttogásból felkiáltunk, nagy dinamikával, mindketőnek meg van az életszerű szerepe, stb. a zenében és jó maszterekben pont ugyanígy működik a dinamika. amit hangsúlyosabbra raknak,az előtérben lesz. ezt a dr érték skatulyázást a vinyl érdekszövetség szponzorálta , ebben a korong nyilván szuper jól domborít vagy csak sokkal jobban, mert a vinlyre már oly sokszor elmondottan,nem lehet olyan masztert rakni,mint a digitális anyagokra. ettől viszont igen sok pop vagy dance,diszkó zene vinylen sokkal gyengébben (nem a hangosságáról van szó!) , kevésbé testesen, sokkal lágyabban szól. erre is tudnék adni kismillió példát.

    hirtelen ötlettől vezérelve előkaptam a köztudottan oltári szarul szóló zenéket millió számban eladott előadó egyik dalát,
    Michael Jackson - The Way You Make Me Feel című zenéjének Sony szuper maszter digital kiadását,aminek hangminőségébe csak szándékos rosszindulattal lehet belekötni, és dr7!!! akkor a program és dr hívőinek tábora szerint MJ ontotta a szart. Nyilván.