Hivatalos ügyekben való segítség
  • TheLostOne
    #18
    Én is hasonló cipőben járok, úgyhogy ha már itt ez a topic lenne 1-2 kérdésem.

    Mi egy webfejlesztő cég alapítását tervezzük, egyszerű statikus személyes/cégismertető honlapok készítésétől kezdve egyedi webes szolgáltatások fejleszteséig bezárólag foglalkoznánk mindennel, beleértve a coding/webdesignon túl hosting ügyintézést, karbantartást, felügyeletet, reklámhelykiadást, bannerkészítést, stb.

    A kérdéseim:

    -Milyen tevékenységi köröket érdemes, illetve szükséges felvennünk pontosan?

    -Jó ötlet -e egy referenciaszolgáltatás fejlesztése, ennek reklámbevételéből megalapozni a kezdeti kiadásokat(commercial software-ek lincenszei, cégalapítási költségek, professzionális hosting a céges oldalnak, vagy saját szerver+hostingba adás, stb...)

    -Milyen cégforma lenne a legmegfelelőbb? Kft-n gondolkozunk jelenleg.

    -Lehetséges a referenciaszolgáltatásunk reklámbevételét leszámlázni először egy már létező kis családi vállalkozással(internetes reklámtevékenység tevékenységi kör felvétele után), majd ha megalapítottuk a céget lehetséges mindenféle hosszadalmas procedúra nélkül átvenni a cég nevére a referenciaoldalt? Szükséges egyáltalán a cég nevére venni hivatalosan a szolgáltatást(végfelhasználóknak 100% ingyenes, kizárólag reklámbevétel), vagy elegendő a hirdetőknek a cég alapítása után a cég nevében számlát adni, egy gyors szerződésmódosítás után?

    -Milyen mód létezik a befolyó bevétel jogszerű felvételére tulajdonosként év közben(tehát nem osztalékként) személyes kiadásokra, lehetőleg a legkevesebb adó és járulékköltség mellett? Tudtommal a határozatlan ideig tartó alkalmazotti státusz közel 50% adó és járulékterhet jelent. Hallottam viszont valami eseti alkalmazotti dologról, amivel 30% körüli adó és járulékteherrel vehető fel összegtől függetlenül bér, ennek mennyire körülményes az adminisztrációja? Minden esetben tulajdonosokról lenne szó, jelenleg nem tervezzük tulajdonrésszel nem rendelkező alkalmazottak foglalkoztatását.

    -Kft-nél hogy működik most a törzstőke? Olyat hallottam már nem kötelező, de erősen ajánlott, mert bevételhiány esetén fedezni lehet belőle a költségeket, illetve az esetleges követeléseket is.

    -Kft esetén is fizetni kell a kollektív bűnösség elvén alapulú, feltételezett bejelentetlen alkalmazottak utáni minimálbér szerinti adó és járulékokat havonta? Még ha mi, a tulajdonosok be is jelentjük magunkat eseti megbízásokra(pl minden egyes project 1 megbízás)?

    -Leköltségelhetők olyan tevékenységi körökbe illő termékek, amiket munkán túl személyes célokra is használnánk? Pl: autó, laptop, stb...

    -Ha igen, van mód rá, hogy a munkacélú használat esetleges szükségtelenné válása után(pl. új felszerelés) személyes tulajdonúvá tegyünk egy eszközt, a költségként való elszámolás érvényvesztése nélkül? Elég egy adásvételi szerződés, majd az esetlegesen visszaigényelt ÁFÁ-t befizetni az eredeti vételár után?

    Nagyjából most ennyi, előre is kösz ha válaszoltok.