Call of Juarez: The Cartel
-
#174
Az előző részekken nem játszottam, kövezzetek meg, de nekem tetszett, egynek jó kategória, nem kell világmegváltást várni tőle, ~5 órát el lehet vele lövöldözni kellemesen - a single körülbelül ennyi ideig tart.
A sztori kellően jelen van, olyan mértékben hogy gördíti előre a történéseket, nem érződik erőltetettnek. A karakterek klisétömegekből épülnek fel, de a célnak megfelelnek, a bemutatott világba illőek. Az egész játék nálam egy tisztességesen összerakott parázs tűzharcokkal teli B kategóriás film szintjét megüti. A grafikai megvalósítás manapság már nem mondható élharcosnak, alapjában véve hiba volt ezzel a grafikus motorral nagyvárost megjeleníteni, mivel láthatóan természetre tervezték, ott van elemében igazán - például a játék erdős, nemzeti parkos kezdése alatt egészen mutatós. A játékmenet repetitív. Igen. Ami változik, az a környezet, és a használható gyilokszerszámok. A játékmenetbeli elemek folyamatosan ismétlődnek, lövöldözés-autós üldözés-ajtó berúgása slow-mo lövöldözéssel. Mentségére szóljon, ez a legtöbb mai játékban is így van, a nagy kérdés hogy mennyire veszed észre mindezt, mennyire illik-nem illik a játékmenetbe. A CoJ esetében számomra egyik elem sem volt a játékmenetet kirívóan megtörő, illeszkedtek bele.
All-in-all ennek a játéknak egyetlen nagy hibája van. Az, hogy nem budget címként adták ki, pedig a színvonal arra hajaz. Legalább nem volt mellé hatalmas marketing kapmány, nem mutattak naponta új tartalmakat róla, nem volt nagy felhajtás, nem magasztalták az egekig. Mivel ez a játék nem is érdemli meg. Így van rendjén. Ezért is csalódtam benne kellemesen, nem vártam tőle sokat, de a keveset amelyet igen, azt maximálisan teljesítette, így nem maradt bennem rossz érzés vele kapcsolatban, jól szórakoztam a The Cartel-lel töltött, néhány feledhető óra alatt.