A térhatású zene létjogosultsága napjainkban és a jövőben.
  • Balumann
    #22
    Továbbra sem értem, hogy erre miért lenne szükség, mikor egy sztereo hangrendszerrel az előtted lévő 60 fokos térben bármit pontosan el tudsz helyezni, akár úgy is, hogy külön helyezed 1-1 területre a hangszereket. Studóban külön is vesznek fel minden hangszert vagy csoportokat, aztán a panoráma segítségével elhelyezik a "térben". Illetve nem cska koncerten, amikor mi szimfonikus zenekart vettünk fel, ott is külön mikrofont raktunk a különböző hangszercsoportoknak, és a keverőn lehetett panorámázni.
    Nekünk külön volt olyan óránk, hogy műelemzés, amikor különféle felvételeket elemeztünk (ilyen szempontok szerint, mint sztereohatás, hangtisztaság, hangszinezet, hangzásegyensúly), nagyon nem jó ha felbomlik a hangzás.
    Egy koncerten meg pláne másképp keveredik a hang, mint egy szobában/studóban, ahol pár méterre helyezkedsz el a hangfaltól, élvezhetetlen lenne mindent így teljesen külön hangfalra rakni.

    Volt szerencsém olyan studiót megtekinteni, ahol a felvételi terembe csak 1-2 ember fér be, tehát mindent telejsen külön vettek fel, és mutata hogy milyen trükköket vet be azért, hogy azt megfelelően össze tudja rakni úgy, hogy élvezhető legyen.