A térhatású zene létjogosultsága napjainkban és a jövőben.
  • Balumann
    #19
    A gyengébb hangszóroknak nem az egyszerre sok hang kiadásával van a baj, hanem hogy a frekvenciamenetük nem elég lineáris (bizonyos frekvenciák hangosabban, mások halkabban szólnak meg), sőt vannak amiknél bizonyos frekvenciák (kisebbeknél pl. a mélyek) szinte meg sem szólalnak. Ezt nem oldaná meg az, hogy többet rakunk ki belőlük és csak 1-1 hangszert szólaltatunk meg mindegyiken :D

    Hogy érted, hogy a polifónia a fontos és nem a térhatás? Az hogy legyen sok hangszóró és mindegyikből csak 1-1 hangszer szóljon hülyeség, semmi értelme nem lenne, feldarabolná a hangképet. Nem szólhat csak egy hangszóróból (csak 1 pontból) a hangszer. A polifónia tökéletesen meg tud szólalni a sztereo rendszereken. Ez irányban biztos, hogy nagy változások nem lesznek.

    A térhatásnál fontos tisztázni, hogy arra gondolunk most, hogy van-e értelme annak, hogy a mögöttünk levő teret is hangfalakkal megjelenítsék, illetve hogy van-e értelme annak, hogy onnan is különálló hangszer vagy hangforrás szóljon (gondolom te is arra gondoltál). Tény, hogy próbálkoztak már sok dologgal, és nem volt egyik sem olyan átütő, és ma sem hallgatnak zenét 4.0, 5.1 rendszereken többnyire. Ettől függetlenül szerintem még vannak benne lehetőségek, továbbra is ajánlom, hogy hallgassátok meg az Animusic -ot ha tudjátok (nekem amúg egy 700 megás aviban van, de 5.1 ac3 audioval, torrentről biztos le lehet kapni), mert ott tényleg jön hátulról is hang, az szerint ahogy mutatja az ilyen gépi ill. futurisztikus hangszereket.
    De tényleg ezen és Pink Floydon kívül nem sok példa van arra, hogy így lenne térhatású zene.