• Fabio Capello
    #1


    A Monday Night Combat tavaly augusztusban jelent meg XBoxra, és január 24-én jelenik meg Steamen a PC-s felhasználók számára. A játék egy vegyes futurisztikus Tower Defense jellegű multiplayer - Találhatunk benne a Team Fortress 2-re, vagy a Defense of the Ancientsre emlékeztető elemeket.

    Aki most vásárolja meg a játékot a Steamen, az lehetőséget kap arra, hogy a megjelenésig részt vegyen a bétajátékban. A játék ára 10,5 euró.

    A játék célja az ellenfél pénzgömbjének (moneyball) megszerzése: először a védőpajzsot, majd magát a gömböt kell elpusztítani. A játék stratégiai része háromfelé osztható:

    Az első a játékosok: A szerveren lévő játékosok hat kaszt közül válogathatnak, mindegyiknek megvan a sajátossága, illetve mindegyik két alapfegyverrel, és négy speciális képességgel (három aktív, egy passzív) rendelkezik.



    -Assault: gyors, univerzális támadókaszt, elsődleges fegyvere egy gépfegyver, a másodlagos pedig egy gránátvető. A csapatból egyedül neki van képessége arra hogy repüljön, illetve ő az egyetlen, aki aknákat tud elszórni a pályán. A harmadik speciális képessége a Charge, amivel azonnal képes leteríteni és megölni az ellenfelét, a negyedik pedig egy passzív képesség, ha kritikus találatot lő, rövid ideig gyorsabb lesz, és magasabbra tud ugrani.



    -Sniper: Gondolom felesleges részletezni. Elsődleges fegyvere egy távcsöves puska, a másodlagos egy közelre hatásos SMG. Speciális képességei: az első a grapple, ilyenkor dulakodásba kezd a támadójával, a legmagasabb szinten azonnal halálos. A csapatból egyedül ő tud csapdát letenni, mely sebzi, és rövid időre megbénítja az ellenfelet. A harmadik képessége a flak, amikor a levegőbe dob egy labdát, mely folyamatosan sebzi a hatóterületen lévő ellenfeleket. Passzív képessége, hogy a sniperképességek fejlesztése után minden bevitt találat területi sebzést is csinál, nem csak az eltalált ellenfelet sebzi.



    -Tank: Az elsődleges fegyvere egy lángszóró, a másodlagos egy rövid sorozatokat kilövő energiafegyver. Az első speciális képessége hasonlít az assault charge képességéhez, viszont kisebb a hatótávolsága, de gyorsabban újratöltődik. A másodlagos képessége, hogy "lecövekel", és mint egy védelmi üteg, lövi a játékosokat. Ilyenkor megnő ugyan a bevitt sebzés, de mint a védelmi tornyoknál - nem mozdulhat, és forogni is csak limitáltan tud. A negyedik képessége egy gránát, mely megvakítja és sebzi az ellenfelet, a passzív képessége pedig rendszeresen visszatölti az életét.



    -Support: A csapat "orvosa". Elsődleges fegyvere egy Medigun, mellyel a csapattagokat és a védelmi szerkezeteket gyógyítja, illetve ezzel képes életet elszívni az ellenfél játékosaitól. Másodlagos fegyvere egy shotgun, mely szintén közelre hatásos csak igazán. Speciális képességei: Légitámadás, ilyenkor megbombázza az ellenfelet, Firebase - egy védelmi szerkezet, mely maximumon hatalmas sebzéseket képes bevinni, ő az, aki képes feltörni a védelmi tornyokat, és a saját csapatának az oldalára állítani azokat. Passzív képessége, hogy a robotok közelében megnő a gyógyítóképessége.



    -Gunner: minigun és gránátvető, ez a két jellemző fegyvere. Szintén képes a dulakodásra, a lecövekelésre (ilyenkor nem lehet fejenlőni), illetve képes egy csapással hatalmas területi sebzést bevinni. Passzív képessége, hogy a minigunt időről időre egy jobb fegyverre cseréli, ezzel növelve a sebzést.



    -Assassin: Az utolsó, és egyben a legidegesítőbb kaszt: elsődleges fegyvere a kés (melyet később katanára lehet fejleszteni), másodlagos fegyver pedig egy dobócsillag-vető. Képes a sprintelésre, teljesen láthatatlanná tud válni. Ha bajban van, elhajít egy füstgránátot, mellyel azonnal el tud menekülni, észrevétlenül. Passzív képessége, hogyha hátulról sikerül megragadnia az ellefelét, azonnal megöli.

    A második része a játéknak a robotok: A "munkánkat" időről időre spawnolható (100 dollárért vásárolható) robotok segítik, akik egy előre meghatározott útvonalon közlekednek. Az ő jelentőségük, hogy ők képesek a legnagyobb sebzést bevinni a moneyballba, így elsődleges feladatunk a robotok bekísérése az ellenséges területre, és biztosítani számukra a szabad utat. Mivel mindkét csapat robotjai ugyanazon az útvonalon közlekednek, addg nem képesek tovább haladni, míg az előttük levő ellenséges robotokat meg nem öljük. Robotból nyolcféle létezik:

    -Slim: könnyűfegyverzet, kevés páncél
    -Black Jack: közepes páncél, közepes fegyverzet, melee támadások.
    -Buzzer: repülőegység, kis páncél, keményfegyverzet, öngyilkos támadások.
    -Gremlin: keményfegyverzet, kis páncél, láthatatlanság, melee támadások.
    -Scrambler: közepes páncél, közepes fegyverzet, elszívja a közelben lévő ellenséges játékosok képességeit.
    -Bouncer: kemény páncél, keményfegyverzet, melee támadások.
    -Gapshot: kis páncél, keményfegyverzet, nagy hatótávolság
    -Jackbot: szuperkemény páncélzat és fegyverzet, területi sebzések.

    A harmadik része a stratégiának a tower defense: A moneyballunk közelében lehetőségünk van lövegtornyokat venni, melyek extra védelmet biztosítanak.

    A négy képességet folyamatosan fejleszthetjük három szinten keresztül (150, 400 és 500 dollárba kerül a fejlesztés) a megölt ellenfelek után kapott, vagy a megölt robotok után hátrahagyott és felszedett pénzből. Szintén ebből a pénzből tudunk robotokat vásárolni a csapatnak, illetve a pénzköltéstől függetlenül az összegyűjtött mennyiség hozzáadódik a statisztikánkhoz, mellyel azután személyre szabható kasztot gyárthatunk, általunk választott szponzorokkal (a szponzorok extra képességeket adnak - plusz élet, gyorsabb támadás, stb).

    Végezetül pedig egy videó a játékmenetről, a játékmódokról, illetve a célokról: