#268
Apró képességek minden kiegészítőben vannak (mindig magyarázattal, közvetlenül a lapon, így ha valaki először látja, akkor is megérti és tudja kezelni) - az alappakliban nincsenek extra dolgok, a kezdőknek ezért az az ajánlott, hogy megismerjék a játékot. Ha viszont már játszol egy ideje, akkor apró módosítások már elférnek úgy, hogy a játék felépítése nem változik tőle (például a lapra leírva egy képesség, aminek nevet is adnak). A Planeswalker volt az egyetlen új, alapvető típus a játék eleje óta. Viszont eltűnt a megkülönböztetése az instantnak és az interruptnak, megszűnt egy csomó olyan szabály, ami bizonyos játékhelyzeteket túlbonyolított, és sokkal egyszerűbb, letisztultabb lett a játék felépítése és belső lefolyása. A harcrendszer is letisztult, jóval kevesebb dolog maradt, amit számon kell tartani fejben (pl. megszűnt a mana burn).
Amúgy alapvető felforgatás - ott volt a drágalátos Chara-Din a HKK-ban - amikor az megjelent, az forgatta fel a játékot, mert egyszerűen nem illett akkor még bele a játékba, olyan képességeket kaptak a lapjai, hogy a következő 2-3 versenyen szinte csak lila paklik nyertek és taroltak. Aztán lassan sikerült egyenesbe hozni a dolgot, és gondolom mostanra normálisan működik, de ilyen, a játékot alapvetően megborító újdonság nem volt a Magicben. A Planeswalkerek is megjelentek, használható, erős, de nagyon korlátozott lapok lettek. Mivel nagyon ritkák, ráadásul egy fajtából egyszerre csak egy lehet lent a játékban, plusz képtelenek önmagukat megvédeni, így hiába nagyon erős az utolsó képességük, nagyon paklit kell (és lehet) köréjük építeni, hogy hatékonyak lehessenek. Viszont 1 lapra bízni a győzelmet dőreség.