• B0nFire
    #12
    Amíg nincs 1-2 normális lámpád, vakud, derítőd, objektíved, műtermed, háttered és egy manuális géped, addig oly mindegy, hogy kompakt géppel, vagy telefonnal csinálod a videót/képet. Ahogy normális videóhoz a hangot is normális mikrofonnal, előfokkal, megfelelő formátumban kell rögzíteni. Nincs szánalmasabb, mint egy full HD-s profi videokamerával felvett koncertfelvételt nézni. Ahogy fordul a kamera, úgy változik a hang, mert az már az "operatőr" úrnak nem jut eszébe, hogy a keverőről kérjen egy vonaljel-rögzítést, amit később a videója alá pakolhatna. Szánalmas!

    Amíg ezekkel az árucikkekkel olyan művészeti remekek készülnek, mint apu-anyu-gyerek-kutya udvaron, szobában, nyaraláskor 2500 példányban a fészbúkon, meg a faszát kiverő gyerek a YouTube-on, arra pont jó az olcsó kompakt gép is.

    Nem kell itten urizálni. Ha meg valaki komolyan gondolja a fényképészkedést, az úgyis kitanulja a szakmát, aztán fokozatosan rájön, mennyire használhatatlanok a 14 Mpixeles, automata, képstabilizátorral rendelkező kompaktok. Nekem egy fényképezőgép ne mondja meg, hogy mennyire legyen világos vagy éles az a kép! A kompaktokból kiveszik a manuális beállítás lehetőségét, vagy olyan szinten túlbonyolítják a 68 egymásba lapozott menüben, hogy az ember inkább nem is piszkálja. Míg analóg gépeknél pár kézmozdulat, és nem a kijelzőt kell bámulni, hanem átnézni a keresőn, miközben a két kéz automatikusan dolgozik. Persze, ehhez gyakorlat kell. De vannak dolgok, amiket nem lehet másképp csinálni. Az operatőrnek ne remegjen a keze. Ne igya szét az agyát. Ez egy ilyen szakma. Apám csinált analóg videokamerával olyan rezzenéstelen közeliket zoommal, amilyet más csak állványról képes. Ja, mondjuk a kamera méretes egy darab volt, nem a mostani "tojásvizsgáló" szerkentyűkhöz hasonlított. Na, meg nem is egy heti fizetés ára volt...