• opeca
    #132
    Azért azt ne felejtsük el, hogy honnan indult és aminek nagyon nagy szerepe lett abban, hogy végül ide jutott.

    Egyfelől ez egy zárt közösségi portál volt. Egyetemi hallgatók részére. Na most gondold bele mennyi hallgató van az USA-ban. Szóval az első pont, ahonnan a siker elindult az ez volt.

    Egyetemi közösségi portál. Megvolt a kellő számú felvevőpiac, illetve megvolt - ami ugyanennyire fontos - a megfelelő életkorú célosztály. 18-24 évesek, tanuláson kívül semmi más kötött elfoglaltságuk nem volt.

    Volt idejük belépni, "szörfözni", havonta mással dugni.

    "Név: Harvard University (alapítva 1636)
    Helyszín: Cambridge, MA, USA
    Egyetemen tanulók létszáma: 20,000
    Tanárok száma: 1,900
    Főiskolai tanulmányok tandíj (4 éves) $32,557 / év, a megélhetéssel együttvéve (lakás, rezsi, ect) $50,000 / év "

    20.000 ember tehát adott volt kapásból. Mit gondolsz, egy magyar oldalnak mennyit kéne gürcölnie, hogy elérje a 20.000-es regisztrációt? Origó fórumnak tavaly volt asszem 5000 valamennyi regisztrál felhasználója...

    de ez ugye még mindig semmi hiszen egy ilyen "szabványos" egyetemi portált más egyetemekre is be lehet vezetni gyakorlatilag nulla költséggel, szóval csk az egyetemekből összeszedett 200.000-300.000 felhasználót, plusz gimnazisták másik jó célréteg, még plusz fél millió, csak az iskolából majdnem egy millió regisztrált felhasználót össze tudott szedni, úgy, hogy még csak nyiltá sem tette az oldalt.

    ÉS egy idő után, ha ésszel csinálják ez öngerejsztő folyamat lesz, minnél többen vannak fent, annál többen akarnak csatlakozni. Persze majd eljön az a pont amikor az a bizonyos görbe már nem lesz olyan meredek, aztán átmegy lineárisba, és bizony végül elkezd lefele menni de addigra már a facebook 50 milliárdot fog érni és le se fogja szarni ez a zuki gyerek, hogy mi lesz vele, valszeg túlad majd rajta valami idióta multinak mint pl. az Apple vagy Microsoft.

    Egy ilyen dologban sokkal több a marketinges tervezés. Sőt, ha azt jól megtervezed, jól időzíted, akkor nem veszíthetsz. Ez az amit jól kitalált, vagyis rájött, hogy az a két gyesznóképű evezős nem mond hülyeséget ezzel az exkluzív portállal kapcsolatosan.

    A film ebből a szempontból botrányos volt, szerintem sokkal de sokkal több marketinges tervezés volt a valóságban mint amennyi a filmben elhangzott, de ahogy észrevettem ez a zuki gyerek nagyon akar adni a látszatra, és biztos nem ment bele, hogy őt valami rideg üzletemberként ábrázolják, aki az elejétől fogva tervezetten arra gyúrt, hogy mind nagyobb értéke legyen az oldalának.

    Jó ez a naív, hülyegyerek figura a filmbe aki még egy nőt sem képes megdugni inkább álmatlan éjszakáin fejlesztgeti a saját kis szerelmét.