TES
  • Kull
    #29745
    Sziasztok!

    Vettem a fáradságot és megnéztem a kínálatot, az alternatívát, az ajánlást és
    ennek kapcsán talán választ adhatok egyes meg nem válaszolt kérdésre is, kissé bővebben a "minden mod benne van ami számít"-nál!

    SPM=SKYRIM PERFECTLY MODDED - KMP2= Kull Mod Pack 2

    Textúra modok: SPM: 140db-ig számoltam. - KMP 2: Egy kézen megszámolható.

    Hang modok: SPM: kb. 10db - KMP 2: 1 db(Immersive Sounds - Compendium)

    Terep textúra(külön számolva): SMP: kb. 30db ebből 16 csak a fű és az aljnövényzet -

    KMP 2: 1db(SFO)

    Klíma mod: SPM: 4db - KMP 2: 1db

    Új komplett világok: SPM: Legalább 4db - KMP 2: 0


    Lehetne még néhány tényezőt összehasonlítani de inkább írok egy rövid összegzést,
    mint a SKYRIM PERFECTLY MODDED negatívumai a Kull Mod Pack 2-vel szemben:

    1. 5 db-ig számoltam a régi és/vagy egyenlőre javíthatatlanul CTD veszélyes modokat,
    a KMP 2-ben ilyenek nincsenek benn. Ezért maradt ki a SIC mod is, sajnos. Első érvágás.

    2. Túlterhelés: 10db-on felül van bőven az ellenséges lényszaporító/szint módosító modoknak a száma,
    de ezen felül teljesen logikátlanul van teleszórva. Ismerem mindegyiket és ezek közül
    egyet kellett volna kiválasztani. De ez még mindig semmi...
    A végére érve a sornak láttam, hogy ott van az ASIS mod is. Itt már elvetettem a logikai
    megközelítést és a hozzáértés vagy e téren a tapasztalat hiányát láttam a legbiztosabbnak. Ha a NASA-tól kapnám
    meg a legerősebb gépüket, ezt akkor sem csinálnám meg magammal. Egyszerűen durván nincs értelme. Második érvágás.

    3. Fő hiányosságok: Hiányolom legjobban működő és legrealisztikusabb harci/intelligencia/képzettség fa stb. módosítókat!
    Enai Siaion munkáiból mindent érdemes használni, nem csak az Aurorát!
    Manapság ő uralja a világot ha lehet így mondani. Komplett "szerepjátékos" beépülőket nagyítóval sem találtam!
    Grafikai tunningot azt viszont dögivel mindenhol.
    Hiányzik a már tökéletesen működő lovasharc mod. Azért mikor a HoPs(a lovasharc mod nélkül harc esetén leugranak a hátasról) őrjáratok rendet vágnak az utakon,
    a településeken vagy téged üldöznek a lovas banditák stb., ezek hatalmas élmények.
    Én hagytam a fenébe a spawnoltató és szint babráló modok hadait. Minden ilyen jellemzőt
    csak egy mod szabályoz, de azok mindent és ismereteim szerint a legjobban teszik azt.
    Advanced Adversary Encounters, Wildcat, Ordinator, Vigor és a CACO, ennyi.
    Technikailag, harci mechanikailag, a harci modort/viselkedést stb. illetően az elérhető
    legütősebb visszacsatolást kapja a játékos. Ezt biztosra garantálhatom(a KMP 2-ben).

    4. Túlterhelés: Korábban is már egy izgalmas játékmenetet adó játék esetében, az itt
    látott brutális mennyiségű textúra modok pici, apró töredékével is keményen bebuktam.
    Ennek a munkának itt van a másik végzetes hibája, szerintem. Azért, mert:
    -Például, a Skyrim ősi, hatalmas városai még a legnagyobb jóindulattal sem nem nevezhetőek
    településeknek, nem városoknak. Van átlag vagy 6-7 db lakóház...rossz vicc.(Jó példák Witcher 2-3.)
    Nos ezt és minden mást rommá textúrázva lehet együttesen végleg taccsra vágni a játékmenetet!
    Ennyi mindent ez az öreg játék már rég nem tud egyszerre normálisan kezelni és visszafelé sül el a dolog.
    Ez már az alapoknál halálra van ítélve. Legalább is ez már szerintem messze több a soknál.
    Nem beszélve arról, hogy még egy komoly gép esetén is feleslegesen vannak lefogva az erőforrások,
    mert ami tényleg hozzáad és javít a játék gyengeségein az például az Interesting NPCs mod és
    ez mellé már nem kell ekkora káprázat(agyon textúrázat)!
    Meg a hozzá hasonlóak, mint az Immersive Citisen Overhaul.
    Mert hiába csili vili atom HD a deszkafal ha a karakterem rá se bagózik és tán még szét is laggolok délben a piacon.

    5. Túlterhelés: Több egymással összefüggő klíma módosítót is láttam és az egész munka(V5.)
    a még éppen baleset miatt nem tuti "Valós időben történő havazás és hótakaró" ENB-re van kényszerítve!
    Ez lenne a harmadik nagyobb hiba. Ez egy baromi erős kényszer, még nem teljes, nem is akkora durranás és
    mindennel együtt szép árat kell fizetnie a játékosnak érte! Teljesítményben...
    Én csak egyet építettem be de az teszi a dolgát! Ellenben itt az összterhelést látva egy keményebb
    esőzés, bizonyos helyeken keményen megdarálja a játékmenetet.
    Ez amúgy is egy kritikus dolog és itt különösen az lehet. Függ a helyzettől, a gép teljesítményétől
    de ez az összeállítás kényszerítően nem szerencsés!

    6. Túlterhelés: Több, a városokat érintő szintén megint teljesítmény igényes mod van feleslegesen beépítve.
    Ez nagyon oda fog rakni a játék során. Egy darab, ezeket a jellemzőket egymagában tartalmazó moddal
    kellet volna megoldani, ami gyönyörűen felépítve adagolja a történéseket!!!
    Nyilván nem kerülte el a srác figyelmét, amiről beszélek csak éppen a túl sok a településeket
    módosító modok objektumai miatt, ezekbe beleütköznének a njk-ek és annyi. Egyébként a
    Draugrnarok modot biztos kihagytam volna az összeállítás fényében!
    Korábban nekem is hasonlóak voltak az elképzeléseim de már jó ideje a történések, az izgalmak,
    a történet, a lore-ban maradt-hagyott potenciál kiemelése kapja a prioritást szemben a
    sokszor semmitmondó, hamar háttérbe szoruló plusz épületek meg falak és egyebek helyett.

    7. HDT azaz popsi, cici és has fizika öltözékkel vagy nélküle és az egyéni animációk.
    Nos ezt a részt sikerült egyénileg tökélyre vinnem. Sokat foglalkoztam vele, ezek a jellemzők
    messze elmaradnak a KMP 2 tartalmától és minőségétől.
    Több, nőnek és férfinak a játék közben választható a fegyvernemekhez is kötött animációt
    építettem be. Ehhez hozzá jön még a varázslatokat is érintendően egy szett és még a
    lándzsás(lándzsa+pajzs), dárdás mod adta animációk is.
    És ez mind csak plusz,extra, mert alapjáraton már eleve mindenre kiterjedően módosítva,
    sőt inkább javítva vannak az animációk.

    8. A teljesítmény: Én progresszív-re készítettem mindent, ami a látványt, a szemet kápráztató
    dolgokat megilleti. Adva van a lehetőség, hogy egy gyengébb gép esetén a játékos
    az SKGE-t használja. Ez a mod jelentősen javít a Skyrim alapból, semmiből jövő színein/fényein
    ugyanakkor a játék saját rendszerét használva nem okoz teljesítmény csökkenést.
    De viszont szabadon választva szinte bármilyen ENB-t használhat a játékos és ott a hatások
    ki/bekapcsolásával tudja magának beállítani az egyensúlyt a szép és a játszható között.
    Sőt mi több a beépített kevéske textúra mod kikapcsolására vagy cseréjére is van lehetőség
    mindenkinek a saját igényei és a hozzáértése szerint.
    Azt mindenki tudja, hogy az igazi varázslatot ENB-vel lehet elérni és
    úgy láttam jónak ha játékos e téren is saját maga szabja meg a határokat.

    9. Teljesen angol! A KMP 2 az pedig magyar. Elvileg az alapjáték és a hivatalosan kiadott 3 kiegészítő magas minőségű honosítása nyomós érv kell legyen még az angolul tudók esetében is! Elvileg...
    A visszajelzett vagy megtalált hibákat a mod fordításokat illetően javították a fordítók.

    10. A biztonság: -Több mod is azért került ki vagy nem került be, mert nem biztonságos.
    Ebben a Perfekt modpakkban sajnos több olyan plugin is ott van, ami egy adott
    pontján a játéknak biztos kivágja az embert az asztalra és emiatt nem fogsz tudni
    túljutni az adott küldetésen!!! Az egyéni játék stílusnak megfelelően de csak idő kérdése,
    hogy mikor kerül el arra a játékos. Ezt nagyrészt 4 év tapasztalatból mondhatom, másrészt az adott mod "not solved" bug report-jából.
    Több ezek közül kiváló alkotás és nem szívesen váltam meg tőlük. De nálam az volt a döntő,
    hogy ha nem is perfekt a tartalom,a teljesítményt nézve a legszélesebb körben játszható
    legyen és egyszer se dobja ki a játékost az asztalra a játék! Nem pár tízórnyi játékidőről beszélek!
    -Ezzel szemben ez az angol széria, amennyire én értek hozzá több ponton is elvérzik.
    Legalább is ha valakit ma még tényleg érdekel a Skyrim, mert üres a piac akármi...és hosszútávon
    szeretne leülni elé kalandozni, annak semmiképpen nem ajánlom sőt tartózkodjon tőle!
    Én mondtam, hogy vettem a fáradságot, elolvastam és tüzetesen átnéztem az egészet,a tartalmakat, az összefüggéseket.
    Nem csak a levegőbe beszélek és több példával érvelek,leírtam, hogy egyáltalán nincs benne minden mi számít.
    Sőt, a készítő tudása avagy tapasztalata a modok összefüggéseit illetően sokszor hiányosnak látszik!
    És ezt nem a grafikai módosítókra értem,ami a tartalom erős 70-80%-át jelenti hanem a játék mechanikai pluginokra.
    Vannak benne jó dolgok, sőt olyan is előfordulhat, hogy hiányoltam egy konkrét modot pedig benne van! Csak
    épp ez nem változtat a lényegen, hogy több benne a kellően át nem gondolt, kritikusan végzetes pont. Ezen pontok elérése ha adott esetben messze is van de csak idő kérdése.

    Pozitívumok a KMP 2- vel szemben: -A KMP 2 tartalmaz ugyan új küldetéseket(elég sokat,sokfélét is),
    új helyszíneket de ilyen komplett big, hozzáadott világokat mint a Beyond Reach vagy
    mondjuk a Rigmor of Bruma NEM TARTALMAZ. Nem, mert nincsenek lefordítva magyarra.
    Ez egy nagyon nagy negatívum is lehet többek számára.
    Ugyanakkor egy felfejlesztett karakterrel a hátad mögött, némi hozzáértéssel
    nyugodtan beépítheted a modpakkba ha más nem legalább ideiglenesen a kaland kedvéért!
    Majd miután megvolt az élmény, kiveszed a modot és az új világ előtti mentéseddel
    biztonsággal folytathatod utadat,az amúgy nem kis tartalommal bíró eredeti modpakkal.

    U.I.: A nagy modderek mondják, én csak hangoztatom: -Igazából az Oldrim a legjobban
    Win 7-es rendszeren fut, esetleg 8.1-en. Gyakori az összeomlás megtapasztalása a még
    csak gyéren moddingolt Skyrimnek Win 10-es rendszereken.
    Mások mást mondanak de ők vannak kevesebben. A Kull Mod Pack 2 teszterei között akad
    olyan, aki bizony gond nélkül, játszhatóan futtatja Win 10-en. De több felhasználó is
    ugyan ezt tapasztalta.
    Ha valaki konkrétan engem kérdezne és olyan ember tenné ezt akit ma még komolyan érdekel
    a Skyrim, akkor azt mondanám neki: -Win 10-et inkább ne!

    Valójában elenyésző azok száma, akiket még "beleélősen" is érdekel a Skyrim és nem csak
    az időt ütik el vele unalmukban. Nekik ajánlom egy próba erejéig a KMP 2-t, mint hungaricumot
    tönkölykenyérrel, kecskesajttal és egy kupica házi pálinkával.
    Még azoknak is, akik minden cm-ét ismerik a Witcher 2-nek és tegyük fel nem értik, hogy a Bethesda ue. időben mit értett kódolás alatt!
    Frissítés, további optimalizálás, új modok, esetleg új világok mint a Falskaar magyarul, idén szeptemberben várhatóak.
    Mindenkinek kellemes nyarat kívánok!

    Üdvözlettel: Kull király és a Skyrim Modok Honosításának Központja