TES
-
Kull #29745 Sziasztok!
Vettem a fáradságot és megnéztem a kínálatot, az alternatívát, az ajánlást és
ennek kapcsán talán választ adhatok egyes meg nem válaszolt kérdésre is, kissé bővebben a "minden mod benne van ami számít"-nál!
SPM=SKYRIM PERFECTLY MODDED - KMP2= Kull Mod Pack 2
Textúra modok: SPM: 140db-ig számoltam. - KMP 2: Egy kézen megszámolható.
Hang modok: SPM: kb. 10db - KMP 2: 1 db(Immersive Sounds - Compendium)
Terep textúra(külön számolva): SMP: kb. 30db ebből 16 csak a fű és az aljnövényzet -
KMP 2: 1db(SFO)
Klíma mod: SPM: 4db - KMP 2: 1db
Új komplett világok: SPM: Legalább 4db - KMP 2: 0
Lehetne még néhány tényezőt összehasonlítani de inkább írok egy rövid összegzést,
mint a SKYRIM PERFECTLY MODDED negatívumai a Kull Mod Pack 2-vel szemben:
1. 5 db-ig számoltam a régi és/vagy egyenlőre javíthatatlanul CTD veszélyes modokat,
a KMP 2-ben ilyenek nincsenek benn. Ezért maradt ki a SIC mod is, sajnos. Első érvágás.
2. Túlterhelés: 10db-on felül van bőven az ellenséges lényszaporító/szint módosító modoknak a száma,
de ezen felül teljesen logikátlanul van teleszórva. Ismerem mindegyiket és ezek közül
egyet kellett volna kiválasztani. De ez még mindig semmi...
A végére érve a sornak láttam, hogy ott van az ASIS mod is. Itt már elvetettem a logikai
megközelítést és a hozzáértés vagy e téren a tapasztalat hiányát láttam a legbiztosabbnak. Ha a NASA-tól kapnám
meg a legerősebb gépüket, ezt akkor sem csinálnám meg magammal. Egyszerűen durván nincs értelme. Második érvágás.
3. Fő hiányosságok: Hiányolom legjobban működő és legrealisztikusabb harci/intelligencia/képzettség fa stb. módosítókat!
Enai Siaion munkáiból mindent érdemes használni, nem csak az Aurorát!
Manapság ő uralja a világot ha lehet így mondani. Komplett "szerepjátékos" beépülőket nagyítóval sem találtam!
Grafikai tunningot azt viszont dögivel mindenhol.
Hiányzik a már tökéletesen működő lovasharc mod. Azért mikor a HoPs(a lovasharc mod nélkül harc esetén leugranak a hátasról) őrjáratok rendet vágnak az utakon,
a településeken vagy téged üldöznek a lovas banditák stb., ezek hatalmas élmények.
Én hagytam a fenébe a spawnoltató és szint babráló modok hadait. Minden ilyen jellemzőt
csak egy mod szabályoz, de azok mindent és ismereteim szerint a legjobban teszik azt.
Advanced Adversary Encounters, Wildcat, Ordinator, Vigor és a CACO, ennyi.
Technikailag, harci mechanikailag, a harci modort/viselkedést stb. illetően az elérhető
legütősebb visszacsatolást kapja a játékos. Ezt biztosra garantálhatom(a KMP 2-ben).
4. Túlterhelés: Korábban is már egy izgalmas játékmenetet adó játék esetében, az itt
látott brutális mennyiségű textúra modok pici, apró töredékével is keményen bebuktam.
Ennek a munkának itt van a másik végzetes hibája, szerintem. Azért, mert:
-Például, a Skyrim ősi, hatalmas városai még a legnagyobb jóindulattal sem nem nevezhetőek
településeknek, nem városoknak. Van átlag vagy 6-7 db lakóház...rossz vicc.(Jó példák Witcher 2-3.)
Nos ezt és minden mást rommá textúrázva lehet együttesen végleg taccsra vágni a játékmenetet!
Ennyi mindent ez az öreg játék már rég nem tud egyszerre normálisan kezelni és visszafelé sül el a dolog.
Ez már az alapoknál halálra van ítélve. Legalább is ez már szerintem messze több a soknál.
Nem beszélve arról, hogy még egy komoly gép esetén is feleslegesen vannak lefogva az erőforrások,
mert ami tényleg hozzáad és javít a játék gyengeségein az például az Interesting NPCs mod és
ez mellé már nem kell ekkora káprázat(agyon textúrázat)!
Meg a hozzá hasonlóak, mint az Immersive Citisen Overhaul.
Mert hiába csili vili atom HD a deszkafal ha a karakterem rá se bagózik és tán még szét is laggolok délben a piacon.
5. Túlterhelés: Több egymással összefüggő klíma módosítót is láttam és az egész munka(V5.)
a még éppen baleset miatt nem tuti "Valós időben történő havazás és hótakaró" ENB-re van kényszerítve!
Ez lenne a harmadik nagyobb hiba. Ez egy baromi erős kényszer, még nem teljes, nem is akkora durranás és
mindennel együtt szép árat kell fizetnie a játékosnak érte! Teljesítményben...
Én csak egyet építettem be de az teszi a dolgát! Ellenben itt az összterhelést látva egy keményebb
esőzés, bizonyos helyeken keményen megdarálja a játékmenetet.
Ez amúgy is egy kritikus dolog és itt különösen az lehet. Függ a helyzettől, a gép teljesítményétől
de ez az összeállítás kényszerítően nem szerencsés!
6. Túlterhelés: Több, a városokat érintő szintén megint teljesítmény igényes mod van feleslegesen beépítve.
Ez nagyon oda fog rakni a játék során. Egy darab, ezeket a jellemzőket egymagában tartalmazó moddal
kellet volna megoldani, ami gyönyörűen felépítve adagolja a történéseket!!!
Nyilván nem kerülte el a srác figyelmét, amiről beszélek csak éppen a túl sok a településeket
módosító modok objektumai miatt, ezekbe beleütköznének a njk-ek és annyi. Egyébként a
Draugrnarok modot biztos kihagytam volna az összeállítás fényében!
Korábban nekem is hasonlóak voltak az elképzeléseim de már jó ideje a történések, az izgalmak,
a történet, a lore-ban maradt-hagyott potenciál kiemelése kapja a prioritást szemben a
sokszor semmitmondó, hamar háttérbe szoruló plusz épületek meg falak és egyebek helyett.
7. HDT azaz popsi, cici és has fizika öltözékkel vagy nélküle és az egyéni animációk.
Nos ezt a részt sikerült egyénileg tökélyre vinnem. Sokat foglalkoztam vele, ezek a jellemzők
messze elmaradnak a KMP 2 tartalmától és minőségétől.
Több, nőnek és férfinak a játék közben választható a fegyvernemekhez is kötött animációt
építettem be. Ehhez hozzá jön még a varázslatokat is érintendően egy szett és még a
lándzsás(lándzsa+pajzs), dárdás mod adta animációk is.
És ez mind csak plusz,extra, mert alapjáraton már eleve mindenre kiterjedően módosítva,
sőt inkább javítva vannak az animációk.
8. A teljesítmény: Én progresszív-re készítettem mindent, ami a látványt, a szemet kápráztató
dolgokat megilleti. Adva van a lehetőség, hogy egy gyengébb gép esetén a játékos
az SKGE-t használja. Ez a mod jelentősen javít a Skyrim alapból, semmiből jövő színein/fényein
ugyanakkor a játék saját rendszerét használva nem okoz teljesítmény csökkenést.
De viszont szabadon választva szinte bármilyen ENB-t használhat a játékos és ott a hatások
ki/bekapcsolásával tudja magának beállítani az egyensúlyt a szép és a játszható között.
Sőt mi több a beépített kevéske textúra mod kikapcsolására vagy cseréjére is van lehetőség
mindenkinek a saját igényei és a hozzáértése szerint.
Azt mindenki tudja, hogy az igazi varázslatot ENB-vel lehet elérni és
úgy láttam jónak ha játékos e téren is saját maga szabja meg a határokat.
9. Teljesen angol! A KMP 2 az pedig magyar. Elvileg az alapjáték és a hivatalosan kiadott 3 kiegészítő magas minőségű honosítása nyomós érv kell legyen még az angolul tudók esetében is! Elvileg...
A visszajelzett vagy megtalált hibákat a mod fordításokat illetően javították a fordítók.
10. A biztonság: -Több mod is azért került ki vagy nem került be, mert nem biztonságos.
Ebben a Perfekt modpakkban sajnos több olyan plugin is ott van, ami egy adott
pontján a játéknak biztos kivágja az embert az asztalra és emiatt nem fogsz tudni
túljutni az adott küldetésen!!! Az egyéni játék stílusnak megfelelően de csak idő kérdése,
hogy mikor kerül el arra a játékos. Ezt nagyrészt 4 év tapasztalatból mondhatom, másrészt az adott mod "not solved" bug report-jából.
Több ezek közül kiváló alkotás és nem szívesen váltam meg tőlük. De nálam az volt a döntő,
hogy ha nem is perfekt a tartalom,a teljesítményt nézve a legszélesebb körben játszható
legyen és egyszer se dobja ki a játékost az asztalra a játék! Nem pár tízórnyi játékidőről beszélek!
-Ezzel szemben ez az angol széria, amennyire én értek hozzá több ponton is elvérzik.
Legalább is ha valakit ma még tényleg érdekel a Skyrim, mert üres a piac akármi...és hosszútávon
szeretne leülni elé kalandozni, annak semmiképpen nem ajánlom sőt tartózkodjon tőle!
Én mondtam, hogy vettem a fáradságot, elolvastam és tüzetesen átnéztem az egészet,a tartalmakat, az összefüggéseket.
Nem csak a levegőbe beszélek és több példával érvelek,leírtam, hogy egyáltalán nincs benne minden mi számít.
Sőt, a készítő tudása avagy tapasztalata a modok összefüggéseit illetően sokszor hiányosnak látszik!
És ezt nem a grafikai módosítókra értem,ami a tartalom erős 70-80%-át jelenti hanem a játék mechanikai pluginokra.
Vannak benne jó dolgok, sőt olyan is előfordulhat, hogy hiányoltam egy konkrét modot pedig benne van! Csak
épp ez nem változtat a lényegen, hogy több benne a kellően át nem gondolt, kritikusan végzetes pont. Ezen pontok elérése ha adott esetben messze is van de csak idő kérdése.
Pozitívumok a KMP 2- vel szemben: -A KMP 2 tartalmaz ugyan új küldetéseket(elég sokat,sokfélét is),
új helyszíneket de ilyen komplett big, hozzáadott világokat mint a Beyond Reach vagy
mondjuk a Rigmor of Bruma NEM TARTALMAZ. Nem, mert nincsenek lefordítva magyarra.
Ez egy nagyon nagy negatívum is lehet többek számára.
Ugyanakkor egy felfejlesztett karakterrel a hátad mögött, némi hozzáértéssel
nyugodtan beépítheted a modpakkba ha más nem legalább ideiglenesen a kaland kedvéért!
Majd miután megvolt az élmény, kiveszed a modot és az új világ előtti mentéseddel
biztonsággal folytathatod utadat,az amúgy nem kis tartalommal bíró eredeti modpakkal.
U.I.: A nagy modderek mondják, én csak hangoztatom: -Igazából az Oldrim a legjobban
Win 7-es rendszeren fut, esetleg 8.1-en. Gyakori az összeomlás megtapasztalása a még
csak gyéren moddingolt Skyrimnek Win 10-es rendszereken.
Mások mást mondanak de ők vannak kevesebben. A Kull Mod Pack 2 teszterei között akad
olyan, aki bizony gond nélkül, játszhatóan futtatja Win 10-en. De több felhasználó is
ugyan ezt tapasztalta.
Ha valaki konkrétan engem kérdezne és olyan ember tenné ezt akit ma még komolyan érdekel
a Skyrim, akkor azt mondanám neki: -Win 10-et inkább ne!
Valójában elenyésző azok száma, akiket még "beleélősen" is érdekel a Skyrim és nem csak
az időt ütik el vele unalmukban. Nekik ajánlom egy próba erejéig a KMP 2-t, mint hungaricumot
tönkölykenyérrel, kecskesajttal és egy kupica házi pálinkával.
Még azoknak is, akik minden cm-ét ismerik a Witcher 2-nek és tegyük fel nem értik, hogy a Bethesda ue. időben mit értett kódolás alatt!
Frissítés, további optimalizálás, új modok, esetleg új világok mint a Falskaar magyarul, idén szeptemberben várhatóak.
Mindenkinek kellemes nyarat kívánok!
Üdvözlettel: Kull király és a Skyrim Modok Honosításának Központja