TES
-
SaGa #29079 Olvasgatom itt a pro és kontra érveket és úgy tűnik, nagy a zavar a fejekben az RPG fogalmáról. Nem konkrétan neked szól, ne vedd magadra, inkább úgy mindenkinek.
A TES széria darabjai alapot adnak a szerepjátszáshoz. Az, hogy szerepjáték, vagy agyatlan hent lesz-e belőle kizárólag magán a gép előtt ülő játékoson múlik. Igen, van lehetőséged minden szir-szar questet bevállalni, párhuzamosan csinálni az összes céh feladatait, de akkor az nem szerepjáték, hanem valami zagyvaság..
Ott kezd szerepjékká válni, hogy a kedves játékos képes magát beleélni egy szerepbe és az alapján vállalni vagy elutasítani a feladatokat. A programnak mindössze annyi a hibája (most csak ebből a szempontból vizsgálva, a harcrendszert, lore hűséget és egyebeket most nem vizsgáljuk, abban többnyire igaza van azoknak, akik szerint a TES3 óta az folyamatosan romlik), hogy a választást, a feladat megoldásának módját nem jutalmazza vagy bünteti aszerint, hogy a karakter minek képzeli magát a játékban. harcosnak, mágusnak, tolvajnak, bárdnak, stb...
De honnan is tudná, mi van a fejedben, amikor játszol, hisz nincsenek classok, a karaktergenerálásnál nem kell megadnod, hogy most ki is vagy. Magadnak, a fejedben kell az elképzelt classodhoz tartani magad. Erre sajna nagyon kevesen képesek, inkább mindeki superhero akar lenni, minden vonalon. De ez nem a játék, a játékos hibája. Sajnos nincs játékmester a programban, aki mindenféle büntetésekkel sújt, ha nem úgy viselkedsz, ahogy a PC jelleméhez illene.
Ha lenne, akkor azért köpködne a legtöbb játékos, hogy nehogymár ne lehessen egyszerre vérfarkas harcos és főmágus is egyben, mert ne a fejlesztő döntse már el, mi akar ő lenni.
Ennyi az egész. Kaptunk egy alapot, vagy élünk, vagy visszaélünk vele. Aki a TES-ektől összetett, élvezetes fősztorit vár, alaposan el van tévedve. Nem arról szólnak. Sosem szóltak arról. Ezek csupán keretek, világok, amike be lehet költözni. Az, hogy sikerül-e, rajtunk múlik.
Utoljára szerkesztette: SaGa, 2016.08.25. 11:19:45