TES
  • DonnieBrasco
    #29038
    “Úgy gondolom, hogy két különböző játéktípusról beszélünk”

    Itt tévedsz pontosan. Úgy tűnik, azt hiszed, hogy 2 konkrét játékot hasonlítgatok egymáshoz, és nem tudsz ettől elvonatkoztatni. Pedig szerintem egyértelműen leírtam, hogy játékelemekről beszéled, nem egyes játékokról.
    Az érvelésednek akkor lenne értelme, ha nem lenne lehetséges kiváló történetű open world játékokat írni. Ez azonban nem így van, és hoztam rá példákat is (W3 és G2). Aztán van open world játék kevésbé átütő sztorival (Oblivion, ízlés szerint Skyrim), meg van zárt terű játék jó sztorival (Mass Effect), és zárt terű játék khm... átlagos sztorival (DA).
    De neked sem ment át, amiket eddig írtam, még 1 próbát talán megér.
    Ezek mind-mind elemek: történet, fejlődési rendszer, játékpályák felépítése, interaktivitás a környezettel, elágazó történetszálak, játékos cselekedeteinek befolyása a történet (többféle) végkimenetelére – ezek együtt és külön-külön is jellemezhetnek egy játékot.
    A játékterület mérete, kötöttsége egy elég erős minősítő eszköz: nagyságrendileg több erőfeszítés kell, hogy egy nagy, nyitott területet *értékelhető* tartalommal megtölts (Oblivion egyendungik minden sarkon ezt bukta), és hogy ne fulladjon káoszba a túlságosan interaktív világ (Radiant AI). Ezért zseniális a W3, mert vagy meg tudták ezt oldani, vagy legalábbis el tudták érni, hogy ilyennek érződjön.
    Tehát aki igazán komolyan energiát fektet egy RPG fejlesztésébe, és nem akar 20. Századi megoldásokkal el-alibizni egy játékot (cső-RPG, kisszobák), az igenis meg tudja oldani.
    Úgyhogy megismétlem, úgy sem lehet elégszer leírni: A kisszobányi játékterületek a láthatatlan falakkal a 21. században: megagáz.
    A DA fürdőszobányi területeit komolyan el sem akartam hinni anno, mikor megláttam...

    A másik felvetésedre is van kedvem reagálni:
    A szerepjáték egy tág fogalom, beleéled magad valaki szerepébe, ilyen alapon a Half-life is az volt. Ennél kicsit szigorúbbak lehetünk, tegyük bele a karakter fejlődését, erre pedig van számos mechanizmus. Ami totálisan független a sztori-orientáltság, vagy a játéktér egyedi kvalitásaitól.
    Nincs olyan, hogy “A” szerepjáték, csak emberek vannak akik ilyen önkényes titulusokat osztogatnak és vesznek el, a saját maguk örömére, és mások derültségére :)
    Nekem bőven RPG a Skyrim, a DA, de annak idején a Wizardry-k is, meg sorolhatnék ezer és egy másikat. Van, akinek a Deus Ex is az, ezzel már nehezebben tudnék pl. azonosulni, de nem zavar, ha más annak tartja.

    DB

    Utoljára szerkesztette: DonnieBrasco, 2016.08.24. 15:35:12