TES
  • yossarianHUN
    #29037
    "Ettől még a kisszobányi játékterületek a láthatatlan falakkal a 21. században: megagáz."

    Most akkor erre én is mondhatnám, hogy az erős történet, történetvezetés, dialógusok, és RPG elemek hiánya a Skyrimben: megagáz. De nem mondom, mert nem így gondolom. Úgy gondolom, hogy két különböző játéktípusról beszélünk, az egyik a történetével, és az RPG elemekkel (sok, és kidolgozott párbeszéd, fordulatos történet, kifinomultan kidolgozott, saját személyiséggel rendelkező NPC-k, akihez különböző kapcsolat fűzheti a főszereplőt, erkölcsös és erkölcstelen utak prezentálása, a történetre nézve komoly befolyással bíró döntések - ezek közül egyik sem volt meg értékelhető szinten a Skyrimben, amelyik meg igen, az is baromi kezdetleges formában), a másik a nagy, nyílt világgal, szabadsággal, és rengeteg felfedeznivalóval hódít. Tök fölösleges összehasonlítgatni a kettőt, egyik se jobb a másiknál, egyszerűen más, épp ezért nem érdemes lesajnálni az egyiket, csak azért, mert te a másikat szereted (mert ezt csinálod, bárhányszor is írod le, hogy nem).

    Mellesleg megjegyezném, hogy RPG műfajról beszélünk, ami ugye a Role Playing Game, azaz szerepjáték rövidítése. Úgyhogy ha már nagyon le akarjuk sajnálni valamelyik vállfajt, akkor nézzük meg, hogy melyiknek van több köze a szerepjátékhoz, azaz egy szerep eljátszásához, egy karakter felvételéhez, amelyet aztán egy olyan környezetben vihetünk magunkkal, és ápolhatunk, melyben az emberi kapcsolatok és cselekmény szempontjából egy hihető, valószerű világban járunk. Hát nem a Skyrim-féle sandbox RPG-kről van szó, azt elárulhatom. A Skyrim szerepjáték oldalról - lássuk be - egy nulla volt, az, hogy végigrohansz öt tucat NPC-n, mindegyiknél bólogatsz és aházol, majd megcsinálod a küldetést amit a nyakadba akasztott, nem szerepjátszás.

    De ezzel nincs baj, ez a stílus sajátja, ott van helyette a hatalmas bejárható terület, meg a személyes szabadság, csak épp mielőtt feltörne a heves lokálpatrióta érzelem, tisztázzuk, hogy nem ez "A" szerepjáték. Ahogy nem is a Mass Effect / DA-féle lineáris RPG "A" szerepjáték (bár hagyományos értelemben véve nekik több közük van hozzá). A két stílus tökéletesen megfér egymás mellett, innentől meg kinek a pap, kinek a papné effektus az egész.