TES
-
#28983
Én szeretem a sandbox stílust is, de az igazi sandbox egyszerűen túl üres. Jó példa az éppen most hatalmasat bukó No Man's Sky.
Sajnos a sikerélményhez kellenek az előre programozott dolgok.
Nagyon szeretek craftingolni, és volt is pár játék ahol már majdnem tökélyre vitték az egyedi craftingot (nem jut eszembe, de volt egy francia sci-fi/fantasy jellegű MMO régesrég, ahogy száz féle komponens ezer féle paraméterével lehetett dolgozni, és minden tárgy egyedi volt - apró eltérésekkel - de aztán pont ettől lett az egész jellegtelen. Mert ugyan lelombozó az, amikor egy MMO-ban a legyártható csúcsfegyverből már 50-100 darab van kint a "piacon", de ha annak van speciális neve, története, stb. akkor érdekesebb.
Kell a sztori a játékokban, a tökéletesen sztorimentes sandbox játékok csak divatcuccok tudnak lenni, előbb-utóbb lesz hozzájuk történet is, mert különben elmúlnak szépen (khmm minecraft stories khmmm).
Még a legsikeresebb ilyen próbálkozás szerintem a Terraria, de az is csak mini-sztori elemekkel, és "named" tárgyakkal, fegyverekkel.
Az AI - hát, az egy komolyabb téma, még nagyon sokáig scriptek lesznek csak, ez biztos. Az okokat jól leírtad.
Továbbra is állítom, hogy a legsikeresebb RPG-k továbbra is azok lesznek, amik kellően izgalmas története(ke)t tudnak egy lehetőség szerint leginkább nyitott, hatalmas, élő környezetben elültetni úgy, hogy semmi nem gabalyodik össze menet közben.
Baromi nagy feladat!
DB
Utoljára szerkesztette: DonnieBrasco, 2016.08.22. 14:58:51