TES
-
#28982
Igen, csakhogy a legtobb esetben nem AI iranyitja, hanem scriptelt eventek, melyeket feltetelek aktivalnak. Az mar csak hab a tortan, hogy ha nem 10 ilyen feltetel van egy jatekban, hanem mondjuk 1000 (hasrautottem), mert annal realisabb.
Ilyesmik a FO4-ben is a bazis tamadasok a gazdagabb telepulesek ellen, vagy a mar emlitett "random encounterek" amelyeket ha figyelmen kivul hagysz, akkor onalloan zajlanak le.
Elite Dangerousban jartunk ugy nyaron, hogy az AI (NPC pilotak) ugy dontottek, hogy harc helyett craftolnak es a vegen olyan szuperfegyvereket gyartottak le maguknak (bug miatt), ami miatt agyaggalamb loveszetet tartottak a szektorokban :)
Anno egy kezdetleges AI-t hasznalt a Oblivion. A fejlesztes korai idoszakaban minden npc egyedi volt, nevekkel, jellemzokkel, igenyekkel, viszonyokkal, stb. es az NPC-k - akiknek a celjuk volt ezen igenyek teljesitese - neha ehesen elkezdtek lopni, amibe aztan beszallt a kereskedo, a varosor, stb. es a vegen volt, hogy egy halott faluba erkeztel meg. Ami jo es vicces, de amikor mondjuk 40-50 ora jatek utan beersz egy helyre, ahova szol a kuldetesed, es nem tudod folytatni, mert Mari neni vegyesboltja romokban, Mari nenit pedig megolte az ehes "tolvaj", akkor a kezdeti "fun" erzes utan jon majd a mereg, mert cseszheted.
Vagy volt olyan, hogy erzekenyen figyeltek a mikrokornyezetuket, es amikor talaltak egy hullat, akkor - ha jo viszonyban voltak az aldozattal - meg akartak keresni a tettest (valoszinuleg par reakcio kozul kellett valasztaniuk, votl npc, aki ilyenkor megijedt es hazaszaladt, 1-2 napig ki sem mozdult, ami miatt ehes lett, stb....), amibol megint egy meszarszekke valtozott a varos. Nagyon jo kis cikk volt anno 6-7 eve, amelyben leirtak, hogy az Oblivionos Radiant AI fejlesztese soran milyen problemakba utkoztek, es vegul miert kerult csak egy lebutitott fapados verzio a jatekba.
Azota is inkabb agyon van scriptelve minden es azzal teremtik meg/szimlulaljak a "elo, lelegzo vilagot", mert az eddigi szabadon eresztett AI probalkozasok valahogy mindig egy nagyon kaotikus vilagot eredmenyeztek. :)
Egyetlen egy kivetel van, az NPC-k nelkuli (vagy vannak, de nagyon korlatozott lehetosegekkel rendelkeznek) online homokozo vilagok (virtualis "Legyek ura"), ahol a jatekosok alakitjak ki az egesz mukodoset, felepiteset, tarsadalmi szabalyait, mindennapi eletet, stb., legyen az az EVE Online, mostani Surivival jatekok, barmi.
Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2016.08.22. 14:19:42