TES
-
#28976
Egy frászt ilyen az összes RPG. Csak a lineáris cső-RPG-k.
Akinek pl.a Dragon Age bejött, annak nyilván ez is tetszik.
Aki pedig free to roam RPG-ket kedvel, esetleg még túlélő modokkal is, az úgysem érti meg ezt, és fordítva.
Régebben én is szerettem a kezdetleges, csöves RPG-ket, de a Dragon Age mikroszkopikus területei (de írhattam volna Mass Effectet is) siralmasak voltak.
Azok az igazán jók szerintem, amik tényleg nagy, bejárható területeket tudnak ötvözni jó RPG elemekkel (Gothic, Witcher 3 TES, Falloutok) vagy legalább a látszatát megadják, hogy több felé, több szálon is haladhatsz, legalább időnként (Wasteland 2, Witcher 1-2, Baldur's Gate, sőt anno Betrayal at Krondor!).
A "csőjáró" RPG-k szerintem ma már nem igazán nyerők, max más tulajdonsággal (pl. hangulat, Mass Effect ilyen) eladhatók, a nagy, nyílt terepesekre meg baromi nehéz sztorit írni úgy, hogy ne kavarodjon benne össze minden, a játékos kénye-kedve és összevissza lófrálása miatt. Ezért vagy mobok nehézségével korlátozza a bejárhatóságot, esetleg epizódikussá teszi a sztorit (Gothic), vagy kénytelen kicsit ellaposítani a szálakat (TES), hogy ne legyenek túl nagy logikai belekavarhatóságok.
Mindenkinek más fontos, van akit csak a sztori érdekel szinte (házi trollunkat pl.), van akit a felfedezés, van akit a karakterfejlődés, van akit a szövetségek/politika (TES 3-4!), stb. stb. Mindenki más és ez tök jó így.
Onnan tudni, hogy ostoba valaki, hogy mindent fikáz, ami az ő saját egyéni szempontjainak nem felel meg tökéletesen,
DB