TES
-
#28086
De még jobb arányokkal is vannak fenntartások a rendszerrel kapcsolatban. Copyright problémák, és nem is a Bethesdára nézve, mert ővelük megegyezett a Valve. Habár őrájuk nézve is, teszem azt egy skywind kétlem, hogy eladható lenne.
Jöhetnek itt még a különböző perfenyegetések és leszedések, merthogy az adott páncél teszem azt egy zeldás páncél, stb. És akkor ha már ezt a fizetőset lekapta, akkor leszedet mindent a workshopból, ami felett eddig elnéztek volna. Vagy épp a modderek közti "közreműködések", ezekből adódó herce-hurcákat, összeveszések, lopások, másolások, a valve nem fogja ezeket értelmesen kezelni a steamen az tuti. Felesleges dráma meg így is van elég, ha az ember benéz pl egy nexus fórumba.
És akkor ott van az is, hogy a steam magáévá teszi ezt a "piacot", ami nem biztos, hogy mindig annyira jó lesz nekünk, megosztja a modder közösségeket (többes szám, mert a skyrim ugye csak az első ilyen).
Az, hogy a közösségre milyen hatással lesz azt nehéz megjósolni. Egyrészről tele leszünk egypáncélos, egyfegyveres modokkal 1-5€-ért, ezeket és a hulladék modokat kiszűrni a workshopban pedig nem tudom mennyire lehet majd.
Technikai modolási oldalról nézve is, a workshop és a subscription rendszer is csak elméletben jó dolog, hogy mindig mindent frissen tart. Gyakorlatban, ha az ember egy pár mod-nál többet használ, akkor oda már kellenek az egyéb eszközök, amikkel azért akkora barátságban nincs a steam workshop.
És akkor halkan teszem hozzá, hogy az ilyen 100+ modos játékosok, ha az összes modért fizetnek, akkor az alapjáték többszörösét perkálják le. Persze reméljük a közösség szűri annyira majd a modokat, hogy lehet értelmesen "bevásárolnia" az embernek. Csak érje még meg a skyrim azt az időszakot, hogy oda fejlődjünk...
Ez persze nem azt jelenti, hogy ebben ne lehetnének jó dolgok; Ha nem is jó elosztásban, de pénz jut a modderekhez, ez elméletben fellendíthetné a modolást, fenntarthat nagyobb projecteket. De én ezen a téren is pesszimista vagyok, főleg hogy a nagy modok fejlesztései nem azért állnak le, merthogy a végén nem lesz pénz, hanem mert az élet szól közbe, és akkor majd jönnek a kezdeti-félkész "early access" modok, hogy fizess most, hogy majd talán pár év múlva lesz belőle egy jóféle total conversion...
Habár közel sem halott a skyrim modder scene, de minimális az esélye szerintem még így is, hogy most indulna majd el egy négy éves játéknál valami nagy mod fejlesztése emiatt.
És sry, kissé össze-visszán írtam le, na alvás... :)