TES
-
#26390
"Mindig 10 skill-fejlődés (egykezes, kétkezes, alkímia, stb.) kell 1 szintlépéshez"
Nekem úgy rémlik, hogy a játék elején, 10-es szintig 5 skill-fejlődés kellett a szintlépéshez, ezért sem volt ajánlott azonnal belevágni a kézműves szakmákba (kovácsolás, enchant alkímia), mert azokkal könnyen félre lehetett húzni a kezdő karaktert a kívánt pályáról (10-es szinten 50-es alkímiával, 15-ös harci képességekkel nehezen indult a kalandor életmód - később persze kiegyenesedett a karakter, elrontani nem lehet, csak nehézzé tenni bizonyos időszakokat)
10-es szint fölött egyre több skill-növekedés kellett a szintlépéshez 10-15... 40-es szint fölött pedig már 30 skill-fejlődés után lehetett csak szintet lépni.
Kezdő karaterrel el kell dönteni, milyen irányban szeretnénk fejleszteni, s célirányosan, aranyat sem kímélve minél gyorsabban feltornázni a szükséges képességeket legalább 50-ig, a legtöbb skill 70-es tudással már szinte fullosan használható, tehát a hiányzó 20 pontot kell később begyűjteni hozzá (vannak kivételek, de a legtöbb 70-esen már "bajnok szint").
Ha a kezdetekben hanyagolja a játékos a szükséges harci képességek fejlesztését, később lehetnek szenvedős időszakai, a szintlépesek után belépő magasabb szintű ellenfelekkel nehezen boldogulhat (ekkor jól jön egy erős kisérő, különben szinte fölöslegesek), nem mindegy, hogy a szintlépéshez szükséges 5-10 skillfejlődés eléréséhez, vagy a szükséges 30-hoz tudunk segítséget kérni trénertől, aki minden esetben csak 5 skillt fejleszthet szintenként.
Erre példa íjászoknál Feandal, aki kezdő íjászból úgy nevelhet 50-es szintű lövészt, hogy ki sem kell tenni a lábukat Riverwood-ból, 30-as szintű karakter mellett meg már inkább kolonc, akire külön vigyázni kell. (max szintje 25-ös)