TES
-
#2246
Az lenne az igazán überdúrva ha a következő TES már a frostbite 2 motorral jönne. Nemrég toltam végig a BF3-at és az a motor elképesztő látványt tud produkálni. Ami igazán döbbenetes az a karakterek kidolgozása és a mimika. Ami ugye egy szerepjátéknál nem lenne éppen utolsó dolog. A másik a környezet kidolgozottsága, ami szintén örvendetes. Illetve az hogy ezt a döbbenetes grafikát tudtam Ultrán futtatni akadás-mentesen. Érdekes mert a Cryengine 2 szerintem sehol nincs a FB2 mellett. Legalább is a tapasztalatok alapján. Szóval ha a jövő TES-e valami ilyen motort, esetleg ennek átdolgozott változatát fogja használni, a tartalmi elemek mellett, akkor végre elérünk oda hogy ha leülök szerepjátszani akkor teljesen és totálisan oda tudom magam képzelni abba a világba.
Mert bárki bármit mond a grafika számít. Mint ahogy egy könyvnél a mondatok megszerkesztése, a leíró részek, a párbeszédek kidolgozása adja a sava-borsát, mert hiába jó a történet ha nehezen olvasható. Addig egy játéknál a grafika az amit a képedbe tolnak, egy grafikus karakterrel játszol a grafikus világban. Ha az 2x2 pixeles akkor a beleélési faktor csorbul. Ha az szinte fotorealisztikus, akkor viszont "már ott is vagy!", a történet meg a játékvezetés csak hab a tortán. Nem azt mondom hogy nem kell tartalommal megtölteni, mert hiába szép ha csak állsz és nézelődsz, csupán azt hogy lényegében majdnem olyan fontos a kinézet, mint a tartalom. Már ha tényleg 100%-os élményt akarsz.
Valaki mondta itt a Limbo-t példának. Az más kategória. Annak is van hangulata és a hangulatot ott is a grafikai megvalósítás közli. Azt nem lehetne elképzelni 3d-ben, vagy HD csilivili textúrákkal. Mint ahogy a Skyrim-et sem tudnám elképzelni a Limbo "világában". Stílusok és igények, történetek és grafikai történetátadás. Ezek egy játék meghatározó elemei és egyik sem vonható ki a képletből. Már pedig ahogy haladunk az időben előre-fele az igények is változnak a minél szebb irányába.
Szerintem.