Shepard végső küldetése a Föld megmentéséért

extended_cut-p.jpgWIRÁGBOLT
FOV állítása
A játékmenettel kapcsolatban használjátok a SPOILER! gombot!

  • Slashice
    #217
    Az első rész hangulatilag nagyobbat ütött, hiszen akkor tárt a játékosok elé egy teljesen új világot a BioWare. Minden újnak tűnt, és minden olyan rejtélyes volt. Viszont technikailag elég macerás volt a játék, gondolok itt a kietlen bolygókra, az irányíthatlan Mékóra (Mako), a bugyuta inventoryra, stb stb.

    A második rész technikailag már sokkal összeszedettebb. Igaz, hogy lényegesen akció orientáltabb lett a játék, és kevésbé RPG-s, de ezt sosem fogom elfogadni teljes mértékbe. Az RPG számomra egy szerep eljátszását jelenti, nem pedig bonyolult talentokat, inventorykat, szintlépéseket, stb stb, hanem azt, hogy konkrétan döntést hozhassak. Ergó, bele tudja magam élni az adott karakter szerepébe, hogy az a karakter én lehessek.

    A második résznek egyik nagy hátránya, hogy elkezdte elveszteni a misztikus hangulatot, hiszen lassan mindenre magyarázatot kapunk. Kiderült, hogy a kaszásoknak (reapers) az első résszel elmondottakkal ellentétben igenis van kezdetük és van végük, és az is kiderült, hogy hogyan készülnek. Sajnos a legtöbb trilógia gyengepontja a második rész. Ugyanakkor nekem a ME2 is legalább annyira tetszett, mint a ME1. Nem tudnék nagy különbséget tenni.