Shepard végső küldetése a Föld megmentéséért

extended_cut-p.jpgWIRÁGBOLT
FOV állítása
A játékmenettel kapcsolatban használjátok a SPOILER! gombot!

  • KP27
    #20777
    hát pedig nem nehéz a soldierrel az insanity. level 1-ről sem. írok is pár dolgot, talán lesz akinek hasznos lesz ha neked nem is.

    Szóval a KP féle hogyan játszunk insanityt írás:

    Multit szinte csak platinát játszom mostanság. A single ahhoz képest pedig semmiség... Eddig 700 felett van a lejátszott multis meccseim száma, annak nagy része platina és gold. Úgyhogy töviről hegyire kiismertem az összes fegyvert, a modokat és a tech kombókat. Ja és leginkább zsoldos és infiltrator kasztokkal játszom, nem pedig csimbumm cirkusz mágusokkal. A fegyverválasztás és azon belül, hogy milyen modot használsz, drasztikus hatást gyakorol a játék nehézségére, valamint arra is, hogy egy fegyver mennyire hatékony. Szar modokkal pakolt fegyver töredékét fogja nyújtani annak, amit tud és téves következtetésre késztet.

    Azt tudod, hogy az Adrenaline Rush egyből újratölti a fegyvered? Mantissal fejbe lősz egy ellent, Adrenalin Rush egyből újratölti a fegyvered és fejbe lősz még egyet. Más fegyverekkel is érdemes úgy időzíteni az adrenaline Rush-t, hogy ne kelljen kézzel újra tölteni, ha egy mód van rá. A másik funkciója az adrenaline rush-nak a pajzs újra feltöltés. Még véletlen se válaszd az extra képesség evolúciót a hatos szinten... Tehát használod az AR-t sebzésnövelésre, fegyver újratöltésre és van egy pánik gombod is, ha a pajzsod leszedték rólad. Ezért számít sokat hogy hány %-on van az újratöltődése. Tehát nem mindegy milyen nehéz fegyvert viszel.

    Ha megvannak az N7 fegyverek, úgy végképp egyszerű. Iszonyatos mennyivel egyszerűbb az N7/DLC fegyverekkel mint a fosadák katana/shuriken/predator szarokkal. Vidd az N7 Eagle, N7 Hurricane és Mantis(jó a Valiant is helyette) fegyvereket az elején. Nagyon egyszerűen át lehet gyalogolni a pályákon. Ha ezek megvannak Shuriken/Avenger felejtős. Shotgunok közül az N7 Crusader nem rossz, de ahhoz képest amit nyújt, túl nehéz. De én igazából semmi esetre sem ajánlom mert drasztikus hosszú időre növeli az adrenalinrohamod újratöltődési idejét. Valamint nem is sebez olyan nagyot, ahhoz képest mint amennyivel nehezebb, mint mondjuk egy Evi. Katana/Scimitar felejtős, akárhányas szinten is. Az első igazán jó shotgun az Eviscerator. A játék végéig el lehet lenni vele. A hurricane is annyira erős, hogy gyakorlatilag shotgun helyett is lehet használni közelharcra, vagy Athlas/Brute gyilkolásra. DPS-ben csak a Harrier/Typhoon/Particle rifle ami ezen a szinten van. Egyszer próbáld ki, mikor egy komplett tárat kiürítesz egy Athlasra adrenalin rush alatt.

    Pont pár napja kezdtem egy végigjátszást. N7 Eagle 1, N7 Hurricane 1, N7 Valiant 1 +71%. Valiant 1 helyett Mantis V ad +101%. Snipert kicserélve Eviscerator 1-re 120% a power recharge. Ezzel így 4 másodperces adrenalin rush-t lehet elérni. Az úgy korrekt. bár én már level 30 vagyok... Szóval az alliance training maxra van húzva, extra weight capacityvel a végén.

    ha pedig meg van a firefight és a groundside dlc, na úgy gyakorlatilag semmilyen nehézséget nem jelent a játék. A Typhoon és a Cerberus Harrier annyira erős. De a piranha és az Acolyte is. Pajzsszedésre messze az acolyte a legerősebb fegyver a játékban. csak unalmas játszani vele, úgyhogy ezt se viszem. Ahogy direkt nem is használom a typhoon/harrier/particle rifle fegyvereket, mert kiöl minden nehézséget a játékból.

    Az elején nem érdemes sok felé elosztani a pontjaid. Ami kell az elején, valamennyi pajzs,valamennyi weight capacity bonus, adrenaline rush. Utána gránát. James-t az elején csak arra használom, hogy gyújtólőszert adjon a csapatnak meg magamnak (nekem nem kell pontot tenni rá) és minden küldetésnél viszem magammal. Amíg nincs level 4 squad ammoja másra nem teszek pontot nála.
    Garruson az elején pedig csak az overloadot maxolom, jó pajzsleszedésre és tűz robbanásokat csinálni.

    Mondtad, hogy szeretsz biotikázni. Na Me3-ban ugyanannyira erősek a tech kombók. Van elektromos robbanás, tűz és fagyasztó robbanás. Próbáld ki azt, hogy égő ellenfélre egy Carnage/Incinerate/Overload. Ha nem eredeti verzióval játszol akkor hátrányban leszel, mert az egyik patch erősítette elég szépen a tech kombókat. Korábban csak úgy volt tech robbanás, ha a robbantó képesség egyben meg is ölte az égő vagy fagyott ellenfelet, akkor volt tech robbanás(legalábbis cryo esetén). Patch után már nem kell meghaljon mindenképpen van.

    Ezeket érdemes kombókról elolvasni:
    http://masseffect.wikia.com/wiki/Power_Combos
    http://social.bioware.com/forum/1/topic/343/index/9629730

    Aztán amit fontos tudni, a sorozatlövő fegyverek és a shotgunok legnagyobb nyűgje az úgynevezett armor damage reduction. Páncélozott ellenfelek 50-et csökkentenek a sebzésen insanityn. van egy assault fegyvered, ami mondjuk lövésenként sebez 70-et, akkor abból 50 bukta. ez elég nagy szívás. Ez az egész azért vicces, mert a legtöbb sorozatlövő 30-40-50 körül sebez lövésenként. ezért nehéz rosszul beállított fegyverrel brute-ot, athlas-t, ravager-t vagy harvestert ölni. mondjuk van egy minimum érték amit mindenképp sebezni fognak a fegyverek, valami 7-8-9 körüli érték. Tehát azért teljesen nem fog fel mindent a páncél sem..
    Ennek a problémának a megoldására kell a penetration mod/shredder mod vagy az armor piercing ammo. Minden szinten meg van, hogy hány %-ot ignorál a páncélból. tehát ha van egy assault piercing mod V, ami 65% csökkent, akkor az 50 lecsökken 65%-al. Tehát 50 helyett már csak 17,5-et bukunk lövésenként. Erre ráteszünk még egy armor piercing lőszert, akkor ezt lecsökkenthetjük minimálisra, mert az ap ammo és a modok hatása összeadódik. De a max. amit el lehet érni az 90%. tehát ha összeadjuk a százalék értékeket az bőven lehet 100 felett, de a max. 90% lesz akkor is.
    Úgyhogy az AP ammo meg a páncéltörő modok nem csak arra valók, hogy falakon meg páncélokon át lehessen lőni, hanem a páncélok sebzéscsökkenése ellen is. Hogy miért probléma ez a shotgunok esetén? Lehet hogy van egy shotgun ami sebez 1000-et mondhatnánk, hogy abból veszítünk 50-et kit érdekel. Csak hogy a shotgunok úgy vannak mass effectben megcsinálva, hogy 1 lövés valójában 8 darab önálló lövést jelent. Lőjetek rá egyszer a falra és látszódni fognak a darabok. tehát 8*50-et bukunk el páncélos ellenség ellen. Ami lövésenként 400, tehát elég jelentős. Ez alól kivétel a Crusader, mert az olyan mint egy távcső nélküli sniper, egy darab erőteljes lövést ad ki. A másik kivétel a Graal, ami azt hiszem 3 darab tüskét lő ki. Ez a shotgun modokkal vagy AP ammoval se fog páncélt átlőni, de nem is szenved annyira ettől a jelenségtől mivel 3 részből tevődik össze a sebzése nem nyolcból. fontos tudni hogy a cryo lőszer 25% csökkent alapba, ha úgy fejlesztjük akkor ez lehet 50 is. a warp lőszernek ugyanígy van páncélgyengítő hatása. ahogy a cryo blast és warp képességeknek is. 25 vagy 50% ha úgy fejlesztjük.

    A másik a shield gate. Insanityn hiába sebzünk nagyobbat egy ellenfélen, mint amilyen erősségű pajzsa van az extra sebzés nem fogja a hp-t sebezni elnyelődik. tehát bármilyen erős sniperrel kettőt kell lőni egy ellenfélre aminek pajzsa van. ezt a problémát csak disruptor ammo-val lehet megkerülni. egy disruptor lövés sebzését két részben számolja a játék. ha maga a disruptor ammo általi sebzésbónusz elég arra, hogy leszedje a pajzsot akkor a lövedék bázis sebzése sebzi a hp-t. tehát elvileg egy widow/javelin fejlövés sikeres lehet. (nem próbáltam). Itt van a shotgunoknak egy bazi nagy előnye. Mivel fentebb írtam, hogy sebzésüknek 8 összetevője van, ezért ha 1 vagy 2 lövedékrész leszedi a pajzsot, a maradék kapásból sebzi a hp-t.

    Érdemes ezt elolvasni, van más info is, nincs kedvem mindent leírnom.
    http://social.bioware.com/forum/1/topic/347/index/9822648

    Végezetül fegyvermodok. mit mivel érdemes? mivel írtam az armor damage reductionről, így gondolom érthető hogy insanity fokozaton a shredder/piercing/high velocity barrel modok nem opcionális sorozatlövőre, hanem kötelező.

    Hurricane - magazine upgrade és high velocity barrel (AP ammo esetén lehet más)

    shotgunok - smart choke(plusz pontosság) és shredder vagy shredder helyett high velocity barrel (vigyázat hvb mod növeli a fegyversúlyt). Ap ammo használata esetén lehet high caliber barrel.
    Ez alól kivétel a Graal. Arra nem kell shredder, és alapban is elég pontos. bár plusz pontossággal szinte snipert lehet belőle csinálni.
    A másik kivétel a crusader, nem kötelező rá a shredder, mivel a lövőse egy részből tevődik össze, nem nyolcból, és mod nélkül is van egy 25centis páncél átlövése (guardian páncélját átlövi..)

    assault rifle fegyverek - high velocity barrel vagy piercing mod használata kötelező (attól függ melyik áll magasabb százalékon) és emellé extended barrel vagy magazine upgrade.
    Saber esetén elhagyható a hvb/pierce mert egylövetű.

    snipereket/pisztolyokat nehezebb rosszul felszerelni.

    Amúgy poénból kis coalesced editálással kiöltem az időlassítást a játékból. nekem sokkal jobban tetszik így. multiba megszoktam már és totál irritáló volt az időlassítás.