roguelike
  • zero_020
    #1209
    Klasszikust idézve: Did ya miss me, ya wankers?

    Segítek nektek kicsit Rimworlddel, mert látom szívtok.

    Lárvák csak föld alatt, és csak _sötétben_ spawnolnak. Ha kivilágítjátok a bázist rendesen, akkor biztonságos. Az emberek is jobban érzik magukat, ha nem a sötétben kuksolnak.

    Az elején a végtelenségig lehet randomizálni a telepeseket. Nem kell idiótát vinni kezdésre, hacsak nem cselendzset toltok.

    A skillek degradálódnak, ha nem használják őket. Minél magasabb szint, annál gyorsabban. Így nem lehet mindenre jó polihisztorokat képezni, érdemes specializálni idővel mindenkit.

    Ehhez kapcsolódóan... a pszichopata az egyik legjobb trait. Volt egy pszichopata kolóniám, hárommal kezdtem, és csak pszichókat fogadtam el, illetve válogattam ki a támadók közül. Ha valaki más jött, vagy került fogságba, akkor hamar megvált az egyik veséjétől, tüdejétől, aztán a májától vagy a szívétől. Utána a testét be lehet darálni kutyakajának. És a pszichóknak a szemük se rebben mindettől. Iszonyat jó bevételi forrás. Nagyon macera, főleg elindulni, de nagyon jó buli. Az egyetlen hátrány, hogy egymással beszélgetéstől nem lesz jó kedvük, de az egy jól felépített, kényelmes bázissal simán kompenzálható.

    Általánosságban érdemes sziklás helyre telepedni, és az egyik "öböl" végén nyitni egy földalatti bázist, öböl bejáratát meg lezárni. Akkor van bőven hely farmnak, és nem egyből a bázist ütik, ha bejutnak. Idővel érdemes az egész térképet lezárni zsilipekkel, ellenséglassító struktúrákkal.

    Ez utóbbira egy hatékony kialakítás, ha csináltok egy olyan labirintust, ami S-betű alakban kígyózik 5-6 kanyart, minden második kockája homokzsák, minden szabad kockája egy csapda, és a közepén egy csíkban ajtók vágják keresztül. Így a saját telepeseket viszonylag gyorsan átengedi az ajtós átjáró, az ellenséges AI viszont végig fog rajta kígyózni, mert a szabad utat preferálja az ajtók szétverése helyett. A csapdák sokat nem csinálnak, de egy-két támadót azért le tudnak csapni. Amikor húsz-harminc jön belőlük, akkor meg már mindegy, úgyis le kell lőni a nagyját.

    Aztán ez a lassító ha egy killboxba vezet, akkor viszonylag egyszerűen meg lehet fogni a támadásokat vele ahogy egyesével szállingóznak befelé. Érdemes a lassító kijáratát lőtávon kívülre rakni, mert szeretnek fedezékben maradni a sarok mögött a kis genyák.
    Alapvető probléma a játékban, hogy ahol harc van, ott minden pusztul, komoly javításokra van szükség utána. Felrobbant turretek, szétlőtt falak, stb.

    Ellenséges AI ritkán mozdul rá a geotermikus erőművekre, ha azok teljesen körbe vannak falazva. A köztük lévő nagyfesz kábelt fel szokták gyújtogatni, szóval érdemes némi redundanciát tenni a rendszerbe, párhuzamosan több irányból kötni be őket a bázisba.

    A duster és a cowboy kalap véd a meleg ellen, a parka és a sapka a hideg ellen. Nem a végtelenségig.

    Bázist érdemes előre megtervezni legalább fejben, mert később szívás átalakítani. Az épített fal szebb, mint a bányászott, idővel érdemes lecserélni faragott kőre. Arra kell ilyenkor vigyázni, hogy a túl nagy területű, alátámasztás nélküli szoba plafonja beszakad, a falcserét érdemes szakaszosan végezni.
    Bejáratnál érdemes kialakítani egy szellőzőrendszert ami a fő folyosó hőmérsékletét állandó, kellemes szinten tartja, aztán ventekkel beengedni a jó levegőt a szobákba is. Minél nagyobb a bázis, annál több hőmérsékletszabályzó kell.
    Kórházat, hűtőt érdemes a bejárathoz közelre telepíteni, szar ügy, mikor a sebesült már a bázison belül vérzik ki pont, mert messze van a kórház. Kórházba hamar érdemes tévét szerezni, mert kb az egyetlen dolog, ami a fekvőbetegeket épeszűen tartja.
    Hidropóniás kajatermelésnek akkor szabad csak nekiállni, ha van bőven elég áram, és utána folyamatosan figyelni kell. A sötét még annyira nem baj, de ha a tálcák nem kapnak áramot, pillanatokon belül kipusztul belőlük minden.

    Kibernetika nagyon hasznos, egy fullra szerelt kiborg kb háromszor hatékonyabb munkában is, harcban is, mint egy módosítatlan húszsák. Ennek megfelelően rohadt drága is egy-egy implant. Joywire és Painstopper első blikkre jól néz ki, de tompítja az agyukat, nem éri meg.

    Egyelőre ennyi jut eszembe hirtelen...