Napenergia, hálozatba visszatáplálás kicsiben az interneten beszerezhető komponensekből
  • repvez
    #1495
    Kissé aránytalan a benzines vs e-autó akksi hasonlatod, előbbiben két-három téglányi savas ólom akksi van, könnyen, olcsón, akár kisipari módszerekkel is 100%-ban újrahasznosítható, míg a másikban 2-3 m², 300-500kg!!!, máig problémásan és gazdaságtalanul azaz megoldatlan az újrahasznosítása. Még mindig a jövő technológiájától várjuk rá a megoldást.

    Ez valahol ironikus, hogy azt irod , hogy nem lehet ugyan ugy ujrahasznositani az akksikat és közben egy ipari ujrahasznosito uzem videojával probálod ezt bizonyitani. Vagyis megoldható és már vannak is rá cégek akik ezt csinálják, csak még nem mindenhol és nem olyan nagyméretben , mert jelenleg még csak a kis akksik jutottak el odáig, hogy több van belöluk selejt is, egy villanyautó mégcsak 10 éve jutott el arra a szintre , hogy sorozatban is gyártható nagy mennyiségben megvásásrolható termék legyen.
    Amire 8-10 év garanciát válalnak az akksira, és utánna se azt mondják, hogy kuka, hanem , hogy mondjuk a gyári állapotához képest 80%os teljesitményre lesz képes.

    Tehát ha valaki 10 évig használja a kocsiját és eladja vagy szétbontják, még mindig egy köztel 80%os akksit tudnak más célra felhasználni.
    Mondjuk lakás energia tárolásához akár egy ujabb 10 évre.
    Tehát az ipar még nem érkezett vagy most ér el ahhoz a ponthoz , hogy ehhez a termékhez is felkészuljon a hasznositási folyamatához.

    Ahogy régebben is mondtam, egy kalap alá veszitek a benzinmotorral amit 100 éve fejlesztenek folyamatosan és 100 éve fejlesztették , hozzá a csatlakozo infrastukturát és gyárakat.
    Szemben a villanyautokkal ahol mégcsak 20 éve kezdödött minden.
    DE ide vehetjuk az akkumlátoros eszközöket is. 20-30 éve még szinte senki nem használt mobiiltelefont laptopot , ma meg minden 10 évesnél öregebb embernek szinte van legalább egy.

    Tehát attól, hogy ma még nincs minden ugy ahogy annak lennie kell még nem biztos, hogy nem kivitelezhető a dolog.


    A szennyezésre visszatérve. Igen ha azt is beleszámoljuk a szenynezésbe, hogy fossilis erőmubol származó árammal megy a kocsi akkor igaz, de azt ne vedd figyelmen kivül, hogy a jármüvel, mindenhol szenyneznek ahol megjelennek. Viszont ezek a termelésbol és a bontásbol származó szenynezések csak lokális gondot okoznak. Addig mig kiváltják ezeket és megoldodik az ujrahasznositási folyamat, addig is azokon a helyeken ahol ez nincs, el lehet kezdeni a helyreállitást az olaj és károsanyag okozta károk felszámolását.
    Igy a városok és a vidék is sokkal tisztább és gyorsabban regenerálodik .

    kb mint amikor csernobil után elkezdték a környéket feltakaritani, attól, hogy az epicentrum még szennes, de legalább a peremrészekre ujra be lehetett menni és megjelent az élet .Mig ha nem csinálják ezt akkor nem csak 30kmes körbe lenne most elzárva hanem jóval nagyobb terület.