Napenergia, hálozatba visszatáplálás kicsiben az interneten beszerezhető komponensekből
  • mrzed001
    #1397
    Ha fent vagy Pro-n, Geresics mester most tette ki 30 napelempark (össz 16.584 kWp = 16 MWp) előző évi adatait: https://prohardver.hu/tema/napelem_de_csak_finoman/hsz_11968-11968.html


    Csúcstermelés:
    Április: 178,82 kWh/kWp

    Téli hónapi termelések ennek százalékában és közelítő tört részében
    November: 46,62 kWh/kWp -> 26% -> 1/4
    December: 22,97 kWh/kWp -> 13% -> 1/7 (és most extra sötét volt, 1/5 alá nem szokott esni)
    Január: 58,51 kWh/kWp -> 33% -> 1/3
    Február: 88,51 kWh/kWp -> 49% -> 1/2

    Tehát a kérdés a túlméretezés.
    7x túlnapelemezéssel 0 aksira van szükség (mivel nem konstans a termelés ezért ez hülyeség, kell aksi de nem őrült méretben csak heti mennyiség)
    4x túlnapelemezéssel november 0-ra jön ki, jauár-február túltermelés. Azaz decemberi 6/7 részre van szükség eltárolva.



    "A decentralizacio eseten pedig azert baj amit irtam, mert ha egyik haznal arnyek van, es nem termel a napelem, akkor valoszinuleg az osszes haznal hasonlo a helyzet. Valamint a csucsido is egyszerre van."
    Ez így van. Amit nem értesz, hogy cserébe nem kell a nagy távvezetékeken az ÖSSZES termelést egy központi helyre átküldeni. Veszteség, kapacitás, .... gáz.
    Alapszabály, hogy a legolcsóbb mindig a helyben megtermelt áram. Napelem helyben megtermeli, aksipark helyben elteszi, majd visszatáplálja helyben.
    Amikor pedig helyben nem elég, akkor központból rásegítés, kisegítés/kiegészítése a helyi mennyiségnek. Azaz nem full mindent kell leküldeni távvezetéken.


    "A kocsi akksija pedig egyaltalan nem degradalodik olyan gyorsan. 10 eves autok akksija meg teljesen jo szokott lenni. "
    Ne, neeeeeeee ... kérlek ne.
    Mutass 10 éves EV-t ! Egyedül Tesla-t tudsz. Azok max 3-400 ekm-ert mentek el gyári pakkal. Van több millió km-eres, de mind legalább 1-2 aksicsere után.
    Azok 100% DoD 1.000 ciklus után 80%-ra csökkenő kapacitású aksik.
    Egyedül LFP és 100% DoD 3500 ciklus 80%-ra aksik amik talán 1Mkm-eresek lesznek. Talán. (főleg ha ésszel csak 10-90%, Sőt 20-80% között van használva)
    Autónál 80% kapacitás csökkent aksi már cserés.
    És igen, ezeket a csökkent kapacitású aksikat fel lehet használni stacionárius rendszerekben.
    És igen, több videót tudok neked mutatni amikor ezek úgy maguktól kigyulladtak és leégtek. Mert NMC.
    Tehát összegezve: továbbra is aljas ötlet áramszolgáltatótól arra kérni EV tulajokat, hogy önként és nevetve rongálják amúgy is limitált élettartamú autóik aksijait. Aminek az árának majd a fele-harmada maga az aksi, azaz aksi meghibásodás közel gazdasági totálkár.


    "Valamint ez nem folyamatos mukodesre jott mint otlet, hanem a ritka, viszont extrem aramigenyek kielegitesere. Ha csak hetente, vagy havonta van ez a lehetoseg hasznalva, akkor az nem nagyon szamit az elettartam szempontjabol."
    És mégis hogy fizetne érte a szolgáltató?
    - Visszatöltött kwh-ban? Hisz ha semmit se töltesz fel, semmit se kapsz. Akkor minek dugd rá ?
    - Mennyi ideig volt elérhető feltöltésre kocsi? Akkor meg ha semmit se vesz ki belőle extrém ráfizetés lenne szolgáltatónak.
    Komolyan, ez komolytalan. Pont olyan mint a cuculizmus. És senkinek sem éri meg.
    Laikusok (pláne sötétzöldek) persze harapnak rá, hogy húúúú dejóóóóó. Csak amikor felvázolja nekik egy hozzáértő, hogy miért gáz ez mindkét félnek, akkor jön a PACEPALM (ha felfogta).

    Valójában a megnövekedett egyidejű EV töltés miatt a legjobb megoldás megugró szükséglet esetén egyszerűen lekapcsolni az EV töltőket.
    Filléres, egyszerű megoldás egy komplex problémára.