• kvp
    #49
    Az uj airbus is konnyu femvazra epitett muanyagbol van, de mar a legujabb boeing-ok is. Ha nem lenne benne tulnyomas, akkor repules kozben kezzel be lehetne torni a falat. (foldon rakodas kozben mar volt ra pelda)

    A gyors helikopterre meg mindig az X22-es fele megoldas a legjobb, mert a 4 pontos felfuggesztes (4 rotor) miatt stabil es a hatul elhelyezett turbinak miatt meg egyszeru is. Lehet belole mechanikus vagy elektromos hajtaslancu valtozatot is kesziteni, tovabba nagy sebessegnel a legcsavarok mellett/helyett a ket turbina is hasznalhato turbofan modban. (tehat ekkor sugarhajtomuket is mukodnenek) Viszonylag olcso gyartani es megbizhato. Anno az egyetlen baj az volt vele, hogy a hideghaboru miatt nem volt szamara aktualis feladat. Most mar lenne, csak gyartani kellene. Meg azokat a korai kompozit anyagokat is tovabbfejlesztettek, amikbol anno epult, igy most mar hatekonyabban lehetne gyartani. Arrol nem beszelve, hogy egy elektromos hajtaslancu valtozata kepes lenne a toloero alapu kormanyzasra is.