• Kara kán
    #48
    Akkor meggyőztetek, hogy a helikopter helyett jobb lesz majd az antigravitációs hajtómű. Budán már tervezik. :-) (akarom mondani, gyűjtenek pénzt a költségekre)

    Per JPÉ, a fő probléma még mindig az, hogy a levegő egy ritka kőzeg, abba belekapaszkodni nagyon nehéz. Az egyik megoldás az, hogy a repülő szerkezet súlyát csökkentjük és akkor könnyebben fel tud emelkedni. Ilyen szempontból a legjobb a léghajó lenne, de az meg lomha és nehezen irányítható.
    Meg veszélyes is tud lenni.
    De! Van megoldás!
    És amit ezt követőn írok az mind szerzői jogvédelem alá esik, vagyis Copyrigh 2010, Kara kán, Minden, de minden jog fenntartva (még a szomszédosak is)!

    Na, szóval, térjünk a lényegre!
    Nagy figyelmet kérek!

    Ha a léghajó könnyű de lomha, a fémvázas repülőgép/helikopter gyors de nehéz, akkor nincs mese, csak egy megoldás van: könnyűvé kell tenni a fémvázar repülő szerkezetet. Hogyan?
    Mindjárt mondom, de előtte még annyit megjegyzek, hogy a duralumínium ismertt anyag, alkalmazzák is, meg a titánötvözeteket is, de tovább kell lépni, mégpedig abba az irányba, hogy:
    1. a repülőgép vázának súlyát csökkentjük MŰANYAGOK, SZÉNSZÁLAS KOMPOZITOK, pókselyem meg ilyenek alkalmazásával. Igazából a szerves polimerekkel jó eredményeket lehet elérni, a hőmérsékeli változások és az ibolyántúli sugárzás ellen kell ellenállóvá tenni őket.

    2. FÉMHABOK és könnyű műanyagok alkalmazása a repőlőgép nem szerkezeti elemeinél.
    Még azt is el tudom képzelni, hogy a belső elválasztó falalakat, üléseket, padlókat stb. stb. valamilyen könnyű - nem feltétlen hélium - gázzal töltik fel. Tehát, habok, habok, habok mindenütt.
    Szent Habakukk!