#186
Na, általában hétpecsétes titokként őrzöm mostanában a forradalmi ötleteim, és mindenféle szerzői jogi kikötéssel körülbástyázom őket, de muszáj valamit néha kiszivárogtatnom, mert alapvetően nem vagyok egy zárt rendszer. :-)
Egyik ilyen titkom most megosztom veletek, tehát érezzétek magatokat kivételezett helyzetben!
A titok misztikumát némileg csökkenti, hogy most döbbentem rá a hétvégén, hogy mások is agyalnak hasonló forradalmi dobásokon, tehát ha nem sietek, elhappolják előlem az elsőbbség jogát. Ez sem vicc!
Szóval, hallgattam a rádiót (már nem emlékszem melyik adót, de mostanában a Kossuthról leszoktam mert elgagyisodott; talán a Lánchíd volt az) a hétvégén, amelyben Finta József az építész beszélt erről-arról.
Szóhoz sem tudtam jutni, amikor elárulta, hogy egy (gyalogos)hídról álmodik a Dunán át, mégpedig a Budapesti Műszaki Egyetem folyamkilométerénél valahol. Megáll az ész!
Én nemrég töprengtem Budapest katasztrofális közlekedési helyzetén, és a főváros térképe fölé görnyedve, mint Napóleon, próbáltam valamiféle megoldást kigondolni.
A szűk keresztmetszet lényegében a Petőfi híd és az Árpád híd közötti zóna, így egyértelműen logikus, hogy ott újabb hídra, hidakra lesz szükség a közeljövőben. Vagy esetleg alagutat lehet fúrni a Duna alatt az autós forgalom számára. Az alagút drágább, nagyobb a felhajtás is, így a hídépítést tartom jobb választásnak.
Nos, anélkül, hogy diplomás közlekedési szakember lennék hipp-hopp rájöttem, hogy alapvetően két új hídnak lenne értelme:
1. a Batthyány tér és a Parlament mögötti Duna-part összekötése
2. egy második híd valahol ott, ahol Finta úr is javasolta, lényegében az Erzsébet-híd és a Petőfi-híd között félúton.
A Batthyány tér - Parlament esetében persze tovább kell vezetni a forgalmat, mert ha kizárólag a Moszkva tér felé kanalizáljuk vissza, akkor nem csináltunk semmit.
A hidaknál olyan technológiát kellene választani, amely gyors, olcsó kivitelezést tesz lehetővé, de külső megjelenésben illeszkedni kellene a környezethez. Ez főleg a Parlament elé tervezett hídnál lenne fontos, a Parlament látványát ugyanis nem szabad elcsúfítani semmilyen magas építménnyel, tehát alapvetően olyan hídra gondolok, mint pl. a Petőfi-híd vagy a Margit-híd, szépen megmunkált korlátokkal, de semmi magasra emelkedővel.