#30
nem ezt mondtam. jó néhány konzoljátékkal játszottam, ami tetszett. viszont ami csak pc-s, na azok olyan játékok, amik szinte biztos hogy megütik a mércémet. ehhez képest azt látom, hogy az alapból konzolra írt játékok egyre egyszerűbbek. ha már a mafiánál tartunk, kirívó és aktuális példa a 2. rész. az első rész zseniális volt, még mai mércével is az. a második...pfff...az a szó szoros értelmében vett játék, hogy hosszadalmas autókázás után megnézek egy átvezető videót vagy megnyomom az E gombot, és teljesítve van a küldetés vagy a részfeladat???? ezt komolyan gondolták? és ebből jön össze a kb. 10 órás játékidő legalább 60%-a???
persze az is lehet, hogy én vagyok már túl öreg, és játszottam már túl sok játékkal ahhoz, hogy bármitől könnyen leejtsem az állam. én még commodor64-en kezdtem.
kicsit az az érzésem, hogy a játékok így "fejlődnek" (persze nem mindegyik, csak az általános tendencia): annak idején tök egyszerű volt a játékmenet, de egyszerűek voltak a masinák is (mai szemmel nézve), aztán ahogy fejlődtek a pc-k, egyre összetettebb játékok jöttek, egyre szebb grafikával. most meg marad az egyre szebb grafika, a többi meg kezd visszatérni a 25 évvel ezelőtti szintre.
és nem, nekem nem elég, hogy az legyen a játékmenet, hogy őrjöngő félisten hiperkúl karakteremmel iszonyatos nagy szörnyeket vagy szörnyek özönlő hordáit vagdossam szanaszét úgy, hogy ugrándozok össze-vissza mint egy bakkecske és egyébként valóban látványos mozdulatokkal kaszaboljam a testrészeket, és szóljon mögötte a metál...lehet hogy ez kell a mai 14 éveseknek, mert ettől maguk is félistennek érzik magukat, de nekem kevés.
de mondom, tudom, hogy vannak értelmes konzolos játékok is, nem is kevés, de a legtöbbet mégis olyannak látom, mint a fentebb leírt példát, amit egyébként az istenített god of war sorozat alapján írtam...