• adam46
    #19
    A mai napon lezárult lipcsei Games Convention játékkiállításon ott volt Simon Bradbury, a Firefly Studios főnöke is, aki egy demo változattal köszöntötte a látogatókat. Erről olvashattok egy rövid élménybeszámolót.

    "Simon a megnyitójában csak annyit mondott, szerinte a Stronghold 2 nem volt rossz játék, de olyan sok dologgal kellett benne foglalkozni, hogy már elvesztette azt a varázsát, ami miatt az első rész népszerű volt. Az egyik leglényegesebb részét a játékmenet jelentette, így főleg erre fektettek hangsúlyt. A technológiai megvalósítást külső fejlesztőktől veszik, ellenétben az előző részekkel. Ennek és az akadálymentes játékműködésnek köszönhetően a fejlesztőcsapat több időt fordíthat a játékmenetre.
    Most a Stronghold 3 megpróbál visszatérni ezekhez a vezérelemekhez úgy, hogy közben újat is tudjon mutatni.

    Ezekután elindult a demo és hamarosan szembesülhettünk azzal a rugalmassággal, amivel a játék során élhetünk. Szinte bármilyen formában megerősíthetjük a tulajdonunkban lévő épületeket. Építhetünk csipkézett labirintust az ellenség visszatartására, vagy kacskaringósan kígyózó egyszerű fallakat, ha úgy kívánjuk. Lépcsőkkel feljuttathatjuk a falakra a katonáinkat, hogy újra a lőrések közül ontsuk az ellenség nyakába az áldást.

    Mivel a rácsszerkezetű elhelyezés megszűnt, szinte korlátlan változatban rakosgathatjuk le az épületeinket, noha ennek vannak következményei. Példának okáért a távolság csökkenésével a lakóházak kapacitása is növekszik. Tehát ha a várunk közvetlen közelébe rakunk egy házat, az egy tízfős, háromemeletes épület lesz, míg valahol kinn a tanyán csak egy főt tudunk elszállásolni.

    Cselekedeteink, mint várúr, hatással lesznek a királyságunk működésére. Pl.: egy kegyetlen játékosnak barbár, de nehezen irányítható serege lesz. Ennek megfelelően a jóakaratúnak nemes, akik kevesebb sebzést szenvednek és így tovább...

    A Havok motornak köszönhetően csatatereink tele lesznek törmelékkel és hullákkal. Amikor a bemutatóban megostromoltak egy várat, a darabokra hullott falak törmelékei legurultak a völgybe. Vagy például az egyik túl közel elhelyezett katapult meg is bánta. A kőtörmelék károkat okoz a környező épületekben és egységekben.

    A Firefly Studios meghallgatta a rajongóinak kérését, s ígéretet tettek rá, egy igazi Stronghold van készülőben. Kár, hogy sokáig kell még rá várni - 2011 áprilisára várhatjuk."

    Egész jónak hangzik.

    Forrás: strongholdgame.hu