Hivatalos honlap | | Heroes Magyarország | | Dobozos vásárlás | | Digitális vásárlás | |
Lények | | Gépigény | | Hőstervező | | Manual |
-
#1643
Némi ellenérzésem van ezzel a teljesen kontrollálható fejlődési rendszerrel. Ugyanis száműzik belőle a szerencsefaktort, és bevezetik az MMORPG-kből már jól ismert Talent rendszerét. Mint amilyen a Blizzard játékokban is van: elöszőr a World of Warcraft-ban, majd ilyen lesz a Diablo 3-ban is. Céljuk eredetileg az lenne, hogy a véletlent kizárva teljesen a játékosra bízzák a hősei specializálódását. A gyakorlatban ennek a Talent-rendszernek azonban megvan a maga árnyoldala is. Bármennyire is próbálják majd balanszolni, mindig lesz egy aktuális (adott patch-et jellemző) optimális választási sorozat. És mindenki ezt fogja választani. Már előre látom a különböző netes kalkulátorokat, amelyek majd megmondják a tutit. És aki ettől eltér, az egy NOOB lesz: jelentős hátrányba kerül a játékban. Másik jellegzetes rossz tulajdonsága a Talent-rendszernek, hogy mindig vannak teljesen felesleges és haszontalan pontjai, ágai. Tehát elméletben, papíron szépen mutat a szerteágazó faszerkezet, de a gyakorlatban levágva a felesleges részeket egy lineáris út lesz belőle.
Téved, aki azt mondja, hogy az előző Heroes részekben csak a vak szerencsétől függött a hősök fejlődése, és nem volt beleszólásunk. Szintlépéskor a rendszer felajánlott néhány eshetőséget (Heroes 2 és 3-ban kettőt, Heroes 4-ben hármat, Heroes 5-öt nem ismerem annyira), amik közül a játékos választhatott. Ez a véletlen és a játékos interakciójának kiegyensúlyozott ötvözete. Ez némi izgalmat is kölcsönzött a játéknak, mint amikor egy kártyajátékban alig várod, hogy rád kerüljön a sor és húzhass egy új lapot. Hol átkoztuk a játékot rossz szerencsénk miatt, hol elégedetten dörzsöltük a tenyerünket, hol belenyugvóan kattintottunk a legkevésbé rosszra. Szerintem megvolt a maga varázsa.
A véletlen mindig is a HoM&M szerves része volt, gondoljunk csak a sebzések meghatározására, de még sok mást is lehetne említeni. Szerencsét kizárni belőle olyan, mint pókert játszani úgy, hogy a lapokat nem osztják, hanem mindenki magának választja ki a pakliból. Bizonyára úgy is lehetne játszani, de az már nem volna ugyanaz.