aka. Final Fantasy XI HD
  • Linaru
    #548
    Ha már a kezdőstatok jelentősségéről van szó, hátha valakinek segít a jövőben... Vegyük a whm-et alapnak, mivel Jazzi azt szeretne.

    Lvl50-en whm-nek 4xx a mind pontszáma normálisan felöltözve. Ebből valahol 150-200 körül jön a ruhára és olyan 230-250 körül alapból. Ez függ a felszereléstől és attól, hogyan osztotta ki az illető a stat pontjait. Az, hogy mennyi hp-t tud gyógyítani egy cure a mnd-tól függ, ugyanakkor a szám maga random, egy minimum és egy maximum érték között mozog. Nemrég épp leteszteltem, hogy 30 mnd kb mekkora különbséget jelent, és ez olyan 50 hp volt. (Itt megjegyzem, hogy ez fejszámolással és kb 5-6 cure átlagolásával jött ki, tehát nem beszélhetünk hajszálpontos értékekről) Ha ezt veszem alapul akkor 1 mnd különbség jóindulattal 2 hp különbségnek felel meg egy cure1 varázslatnál (kb 800 hp-t gyógyító cure-nál).

    Ha jól tudom a fajok közti különbség olyan 1-4 pont körül mozog, tehát ez 4 pont különbségnél kitesz kemény 8 hp-t, amit a random végösszeg miatt szinte képtelenség észrevenni. Én úgy gondolom az alapstatok inkább csak arra szolgálnak, hogy kicsit megfűszerezzék a fajokat, illetve kicsit alátámasszák a háttértörténetet. Játékon belül igen kétséges, hogy bárki észrevenne lényeges különbséget. Körülbelül hasonló lenne az analógia DPS jobokkal csak gyógyított hp helyett sebzésről beszélnénk.

    Persze ha valaki már előre tudja hogy X jobot akarja maxolni akkor hajrá, de azt hiszem az átlag játékos számára, aki valószínűleg több jobbal fog játszani a kinézet/háttérsztori jóval többet fog nyomni a latba.