Warhammer 40K: Space Marine
-
#420
Az, hogy nincs guggolás, esetleg valóban hiányozhat, de szerintem egyébként pörgősebb játék ez annál, hogy valóban értelme legyen.
Volt egyébként olyan szakasza a demónak, amikor úgy igazán hiányzott volna, hogy el tudj bújni?
Hát a ládás részeknél néha ki tudtam volna használni... A végén a Liftes részen pedig pláne jól jött volna.
Egyébként meg a jelek szerint nézőpont kérdése, mert szerintem meg az a butítás, hogy nem te döntöd el, hogy mennyire és hogyan akarsz a fedezék mögé állni, hanem megnyomod a gombot, aztán rátapadsz a fedezék csíkjára, ahol mozoghatsz jobbra meg balra. Ez kompletten egyet elvesz a szabadsági fokokból, egydimenzióssá téve a mozgást. Ha valami butítás, akkor ez az.
Nem vagyok feltétlen híve a GoW-ban is látott fedezékhasználatnak, de nem elvesz, hanem éppen hozzáad egy picit a szabadságfokhoz szerintem. E nélkül a játékban tényleg csak az egyszerű fedezék mögé mozgok megoldás van a fedezék kihasználására. Mivel a játékokban különféle okokból általában (igen, tudom, hogy vannak kivételek) nincs megoldva az, hogy például a fejedet, a felsőtested és a karjaidat külön-külön mozgasd, ezért nincs mód arra, például kihasználd a fedezéket. Szerencsére vannak különféle trükkök arra, hogy azért ne ragadjunk a Wolfestein szinten, erre egy példa a fedezékrendszer azon módja, ami a GoW-ban is látható. Ez nem hiszem, hogy butítás, hiszen ha kiveszed, akkor még ennyi plusz lehetőséged sincs koordináció terén...
Ettől továbbra se leszek rajongója ennek a megoldásnak, viszont még mindig ad egy kis lehetőséget, hogy nagyobb szabadsága legyen a játékosnak. Ha már nincsenek olyan alapvető lehetőségek, hogy például egy ládát ne csak megkerülni lehessen, hanem felmászni vagy felugrani rá, vagy gugolhassunk/térdelhessünk, esetleg le is hasalhassunk... Mert ez az igazi butítás azért lássuk be...