Warhammer 40K: Space Marine
-
#226
Nos, végigment a demó, rövid értékelés: hangulat megvan, a grafika üti a szintet, a játékmenet és a kezelés mentes a gigászi hibáktól, egyszóval szórakoztató, agyatlan játéknak nagyon is jó.
Titokban féltem keményen, mert hiába vagyok Relic fan a Homeworld óta, a Dawn of War-nál (az első) kemény játékmeneti hibákat építettek be, mint például azt, hogy mennek az űrgárdisták, aztán egyszer csak eggyel többen lettek. Aztán egyszer csak megjelent egy gránátvető az egyikük kezében. Az már csak a sluszpoén volt, hogy kegyetlenül nem sikerült visszaadni az űrgárdisták ritkaságát, nagyságát, jelentőségét. Hullottak mint a legyek, de kit érdekel, jön újabb ezer...
Szerencsére a DoW2-ben ezt a hibát kiküszöbölték, úgyhogy a bizalmam visszaállt.
+Grafika. Nem világmegváltó, de jól néz ki, no. Szépen kidolgozottak az űrgárdisták, sajnos az orkok már annyira nem, de ettől még nem kell a falnak menni. Ráadásul egy ma már messze nem csúcson díszelgő GTX460 786Mbyte-os kártyával akadásmentesen fut 1920x1080-ban!
+Hangulat: Servoskull, gárdisták, birodalmi sas, ork "díszek", stb. Nem mondom, hogy egy-két részen nem lehetne picit jobbá tenni, de a lényeg, hogy átadja a világ hangulatát, ez pedig nagyon-nagyon fontos ennél a játéknál. És sikeresen megcsinálták!
+Játékmenet: A hibái ellenére játszható, kezelhető, élvezhető. A videók alapján még nem örültem, mert a japán / koreai hack&slash jött át, de végül is illik ez ide. Még a TPS nézetet is megbocsátom miatta.
*Hűség az IP-hez: Négy fegyver egyszerre nálunk? Még egy bolt pistol + chainsword és bolter elmegy. No de mellette stalker bolter és gránát vető? Ez viszont már sok. A jó hangulat és a kellő alázat azért néha felfedezhető, ám ettől még nem vagyok elégedett e téren.
*Hangok és zene: A zenét el lehet viselni, nem zavaró, sőt, végül is kikapcsolni sem akartam. Ám nekem e téren az etalon továbbra is lassan másfél évtizedes Final Liberation. Az kellően "Orkos" volt, még ha akciójátékhoz lassú is lenne tán:
Ezt valamennyire ellensúlyozza a fegyverek és a mozgás hangja. Lehet érezni, hogy tömege van annak a fránya Power Armornak. :)
-Csapattársak: Na ez akkora csalódás, mint ide lacháza. Szinte semmit nem érnek, ha éppen háttérbe húzódom egy kicsit, akkor három orkot képtelen normálisan lerendezni két űrgárdista? Ne nevettessük már ki magunkat. Szánalmas, komolyan mondom. Ok, legalább vannak...
-AI: hát ez akár fent. Minimális fedezékhasználat. De például nem pozicionálják át magukat, kedvezőbb lőpozicióért, stb. Oké, hogy az Orkok nem észlények, de a háború alapszabályaival ők is tisztában vannak. Például hogy nem jó dolog könnyű célpontot nyújtva egy helyben állni.
-"A Cső": Hát igen. Semmi választási lehetőség, egyetlen irányba vagyunk terelve, kicsi a szabadságfok. Aláírom, hogy sok szempontból vannak ennek előnyei, de én inkább a hátrányai miatt fanyalgok...
Igen, ez a játék üt. Keményen. Lehetne sokkal jobb (FPS nézet kellene, és értelmes AI, no és főleg csapattársak), de ne legyünk telhetettlenek. A Fire Warrior után ez a Messiás. Persze kár, hogy nem a 2011-es Space Hulk 2...