Kingdoms of Amalur: Reckoning
-
Dawed88Hun #144 Kedves játékostársak, ha megengeditek, én is ideilleszteném a véleméynem a játék demójáról.
- A technikai bakik (hiányzó textúra és szájmozgás egy-két helyen, rossz animáció a felszerelés-menüben) szerintem nem olyan nagy bűn, mert uyge ez egy demó, ami vagy már régóta megvolt nekik, csak a kiadó most jutott el odáig, hogy lehetne valamit kezdeni vele, vagy nem is csináltak és most hirtelen raktak össze egyet. Így nem érdemes a végleges játék minőségére irányuló messzemenő kövekeztetéseket levonni belőle. (De lehet nem így van.)
- Még jó, hogy azon az állásponton vagyok, hogy az új játékok körüli hype-al meg marketinggel nem érdemes foglalkozni. ( A legendák életükben válnak legendává, nem születésük előtt.) Ugyan jó és szép a játék, de nem egetrengető újításáradat, hiszen majd minden eleme már látható volt valahol. Nekem ez ugrott be játék alatt:
Az Oblivion és a Fable vadházasságának sarja, aki Gothicon, WoW-on és Darksiders-en nőtt fel, és talán játszott a Witcherrel is.
1 A világ felípétése és megjelenése erősen Fable-szerű.
2 A világot mozgató mechanikát az Oblivion inspirálta (persuation, pickpocet, lockpicking, kerektergenerálás, stb.)
3 A craftrednszerhez szerintem sokan a WoW-ot mondanák elsőnek, de korábban is jelen volt (mindenki merít valahonnan), én a Gothicot az Elder Scrolls játékokat és modjaikat említeném.
4 A harcrendszerhez hasonlót már produkált War a Darksidersben és Geralt nevű Witcher barátunk is besegíthetett a kiképzésbe. (Habár a staffos harc tényleg szép és látványos)
5 A Fateshift és egyéb kivégzések pedig tipikus konzolos ritmusjelenetek.
- A kamerakezelés tényleg fura elsőre, de én hamar hozzászoktam (Kamera érzékenység minimálisra állítása után).
- A kasztgenerálás és -fejlesztés jóféle, de hasonló a Titan Quest Mastery Syteméhez (mondjuk az sokkal kotötteb, de megvannak a hasolóságok).
- A történet, a lore a játék örül jó. Én élvezettel merültem el a játék honlapján is benne. ( De ha a Fae, Seelie, Unseelie, Winter Court, Summer Court ismerősnek, hat, az azért van, mert a King Arthur játékban is benne vannak, ami pedig a skót mitológiából merített)
- Számomra üde színfolt a játék a single-player fókuszáltsága miatt, mert manapság, amiben van multira, vagy co-opra lehetőség, az általában úgy van felépítve, hogy használni is kelljen, és lehet, hogy jó a közös móka, de nekem, nem jön be, mert pont a spontaneiátást öli ki a játékből, amit nekem elsődleges.
- Összeségében véve mégis jó játék, mert hiába érhetőek jól teten, az ihlető források, ezeket egyben ég sehol sem láttuk, és jól kiégészítik egymást. És aki nem játszott a fentebb említett címek közülegyikkel sem, vagy csak egyel-kettővel, annak okozhat nagy meglepetéseket a játék.
Lehet hogy nem lesz az év játéka, de ha legalább ilyen marad a végeleges verzió, az év legjobbjai között fogjuk számon tartani.
Legalábbis szerintem.
(Bocs, ha túl terjedelmesre sikeróltem, de próbáltam objektívan, minél szélesebb leírást nyújtani azok számára akik esetleg innen hallanak először a játékről, vagy még nem tudják, mit várjanak tőle)