Dragon Age II
-
Zóanagyvarázsló #621 Részletes kivesézéstől a terjedelmi korlátok miatt eltekintenék, de azért szívesen olvasom más elképzeléseit. Ne érts félre, nem azt mondom, hogy valami olyasmit, amire gondolsz, ember nem tudná megvalósítani,a probléma inkább az, hogy az akció-RPG-kben a részletes szabályrendszer "fölösleges" dizájnelem, míg egy "kockásban" az aprólékosan kidolgozott mozdulatsorok összehangolása. Egyszerűen nem vállalná be senki. Ugyanakkor én még olyan harcrendszert sem láttam, amit egyáltalán akció-RPG-ben igazán jónak és relatíve mélynek tartok, szóval a valóság ettől nagyon messze van. Pedig én tényleg nagyon szívesen látnám, ha valaki végre megcsinálná, akár egy Dragon Age spinoffban.
A másik pedig az, bár ezt talán sikerült tisztázni, hogy mivel ez mindenképpen ügyességet igényel, így az egyszeri HC RPG-s legtitkosabb vágyait már eleve nem elégítheti ki (persze azt a DA:O sem). Viszont ebből következik, hogy mindez partyval single-ben nem működne, hiszen a játékos a társait képviselő AI-ra lenne utalva, tehát a Dragon Age koncepcióján még nagyobbat kellene csavarni. (A Mass Effect más eset, abban elég egyszerű a harc, és Shepard maga bőven a csapattársak szintje fölé van emelve, ami a tűzerőt illeti. Így is hülyék a társak, és nem árt a pause.)