Dragon Age II
-
#5835
Tegnap befejeztem a játékot 64 óra és 25 és fél szint után. Morfondíroztam azon hogy újrakezdjem-e (nem kellett sokat) viszont az hogy mivel, az már kicsit más tészta. Pár elmélkedésemet osztanám meg, felkavarva egy kicsit az állóvizet.
Szerintem nem vagyok egyedül, ha azt mondom, hogy ahhoz hogy sikeresen vegyük NIGHTMARE fokozaton a harcok túlnyomó részét egy jó erős TANKra és egy HEALERre mindenképpen szükség van, azok nélkül (legalábbis szerintem) nem lehet valaki sikeres a játékban. (Definícióm szerint sikeres: nem fekszik el senki és esetlegesen még italt sem kell fogyasztani, talán még ide sorolható a kiteolás, az elfutás messzebb lévő szobákba taktika is, ami nélkül néhol szinte lehetetlen a játék, de erről később)
Rogue
Ahhoz hogy valaki egy kis előnyt szerezzen XP szerzés szempontjából és akár questtárgyakhoz (vagy jobb felszereléshez) jusson kell zsivány a csapatba, nem beszélve a csapdákról, ami "Injuryt" okoz ha belelépsz, tehát ha nincs nem lehetsz sikeres a játékban. Rengeteg tankot segítő képességük van pl. a Goad (WoWban a Misdirection tudja ugyanezt) ami rendkívül fontos Hadnagy vagy egyéb, aurákat használó mobok ellen (Lieutenantok) akik legtöbbször (és a körülöttük állók) aggrot dobnak ha aktiválódik az aurájuk. (Lehet hogy én vagyok a lassú, de ha már letette a kardját már késő volt a dispel) Ez a viszonylag nagy CDjű tauntnak is betudható.
Ha valaki zsivánnyal játszik (vagy magedzsel) és a főkaraktere szokott elől menni (amelyiket irányítja) találkozhat azzal a problémával, hogy az ellenfelek mindig azt támadják meg először, akit meglátnak ezért én kifejezetten hasznosnak találom a stealth képességet, amivel azonnal kivédhetjük ezt. (Fontos tudni, hogy az ellenfél íjászai a legnagyobb ellenfelünk ebben az esetben, főleg ha már elindult az animáció, az ellen semmilyen fal vagy távolság nem segít csak az ellenfél halála vagy egy sikeres stun)
Másik hatalmas előnye az egész assassin ág, amivel gyakorlatilag kisebb, neves bossokat is könnyedén kiiktathatunk egy assassinationnel de az utána következő twin fangs biztos elég (főleg ha van Mark of Death vagy egyéb -dmg resistance a targeten) A fő probléma ezekkel a skillekkel az animáció ideje. Arishoknál vehető észre a legjobban a dolog, egyszerűen ha nem jól időzítetted, nem volt idő elfutni előle, mindenképpen eltalált amíg a karaktered visszafordult alapállásba.
Animációhoz hozzátenném még, hogy bár a stealth aggrot dob, de mindenképpen eltalálnak az íjászok amint a lövés animáció elindult, hiába látszódsz vagy sem, így ha olyan helyen vagyunk, ahol nem lesz csapda, nyugodtan menjünk a tankkal elöl.
Hogy őszinte legyek nem próbáltam még a kettőben de mindenki emlékszik a Dragon Ageben is gond volt az íjászokkal, szerintem ez itt sincs másképp és ez Sebastianon jön ki a legjobban. Egyszerűen nem fér a csapatomba, Varricot nem tudja kiszorítani. Sebastian egyéni ágán a 2 "Finishing Move" lövésen kívül semmi érdemleges nincs, gyakorlatilag autoshot a srác (ami nagy DPS kétségtelen, de Nightmaren ez NEM elég)
Az íjász skill"fán" egyedül az upgradelt Pinning shot ami használható (talán még a Death Shot), a tűzsebzéses és a nagy területre ható nyílesőnek se értelmét se használhatóságát nem vettem észre. (Tippben írja a játék is és mások is írták, hogy az AoE kihozza az Assassinokat, én ezt nem vettem észre de biztos így van) A többi skill pedig általános minden zsiványnak.
Varricnak ezzel szemben MINDEN saját skillje hasznos, a sorozatlövés és az ellökés lövése nagy sebzés és életmentő lehet egy társsal szemben, ha mondjuk a földön fekszik és chain knockdownolják.
Isabela nem volt rossz csapattárs, de a saját questjein kívül ő sem fért a csapatomba (meg ugye azért sem, mert ugyanazt tudja, mint én)
Véleményem szerint MAXIMUM 2 melee fér el a 4 fős csapatban Nightmare fokozaton és az egyik a tank ugye. A mobok néha kifordulnak rád, ellöknek ami damage kiesés, tűzlabdáknál, golem golyóknál és egyéb AoE sebzéseknél se mindegy hogy hányan sebződnek ráadásul vannak bossfightok, amik egyszerűen NEM igényelnek melee karaktert a tankon kívül mert 2 hit és elfekszel, ami egy újabb F9 lenyomást eredményez. (pl Ancient Rock Wraith)
Magedzsel fogom újrajátszani a játékot és valószínű hogy healerként kell, 2 okból is. Szeretném többet magammal vinni Merrillt és szeretném minimálisra csökkenteni Anders használatát.
Ebben a végigjátszásomban az állandó AVELINE, VARRIC, ANDERS, ÉN, mint duplatőrös rugó volt jelen.
Merrill nem tanulhat gyógyítást, így hihetetlen mértékben csökken az esélye, hogy sikeresek legyünk Nightmaren vele, hiszen Anders és egy tank (Aveline vagy a játékos mint warrior) KELL a csapatba, kell egy zsivány is ugye és maga a játékos. Ezért Merrill csak akkor alkalmas hogy a kispadról felálljon, ha mi vagyunk a healer vagy a tank.
Fenris a másik örök kispados nálam, ennek is több oka van. 2 kezes fegyveres warrior véleményem szerint ABSZOLÚT nightmare ellenes, olyan Friendly Fireje van, hogy csaták végkimenetele múlhat a csapattársak állandó mozgatása miatt, mert kénytelenek elmenni ha nem akarják, hogy 1 hitelje őket a társuk. Nem tud pajzsot használni így tank nem lehet, más alternatíva nincs ahhoz, hogy tankolhasson, hiába van védelme, nem elég. Harcot kezdeményezni 2 kezes warriorral lehetséges és viszonylag sikeres, de csak az első pár ellenfél ellen, a többi hullámnál CD lockolva van és csak az autohit marad (ami nem túl nagy a rugóhoz vagy a magehez képest) Ráadásul nagy aggro esetén nagyon nagy damage spikeot kaphat, amit healelni kell ugye és ezzel egy fontos supportot vettünk el a tanktól. (Healnek is nagy a CDje ugye)
Röviden, szerintetek mik az életképes kasztok, csapatok a játékban nightmare fokozaton? (Többi nehézség nem nagyon jön szóba)
Véleményem szerint a legjobb variációk:
A játékos tank: Anders vagy Bethany*,Merrill, Varric
A játékos duplatőrös zsivány: Aveline, Anders vagy Bethany*, Varric
A játékos 2 kezes warrior: Aveline, Anders vagy Bethany*, Varric
A játékos healer mage: Aveline, Merill, Varric vagy Isabela
A játékos dps mage: Aveline, Anders vagy Bethany*, Varric
A játékos íjász: Aveline, Anders vagy Bethany*, Fenris
Ti mit gondoltok erről?