Dragon Age II
-
ShaiHulud #206 spell es ability rendszerben van butitva azokhoz kepest. de ez a rendszer miatt is lehet, mert ez mar nem d&d-re epul ugyebar. ezen kivul minden masban hcrpg: reszletes karakterkrealas, szintlepeskor statraosztas, kepesseg ill spell fejlesztes, parbeszed kivitelezese, illetve a parbeszed kulonbozo ocpioinak storyt befolyasolasa, tarsak hasznalata/fejlesztese, tarsak sajat szemelyisege/parbeszedek egymaskozt, inventory rendszer (mondjuk itt nem az ero stat befolyasolja), harcrendszer.
joval tobb DA mint egy casual rpg. neverwinter nights seriatol annyiban mas hogy azok d&d rendszerre epulnek, de ettol meg ezis van annyira hcrpg mint azok voltak, itt nem memorizalod a spelleket, hanem manabol castolgatod. meg specializacio is van mitn d&d-ben csak ott prestige classoknak hivjak. multi-classt mondjuk nem lehet csinalni, de ettol meg nem valik valami casual rpg-ve.
az hogy nem latod a roll dobalasokat es ilyeneket mind ahogy be lehetet kapcsolni ezt pl baldur's gateben, attol a hatterben meg megvan ez.
pausolhato is es kozben oszthatsz parancsokat. van friendly fire, limitalt craftolas(mereg, potik, csapda), rengeteg fele vegigjaras/ending story.
egyszeruen nem ertem miert gondolod hogy DA csak egy casual rpg volt, amikor bioware is kijelentette hogy komoly rpg-nek szanta baldurs gate fanjainak.
szoval en ugy gondolom hogy nagyon rosszul latod, amikor azt irod "DA baromi messze áll a hcrpg-től". Mass effect meg diablo, azok igen, azok messze allnak hcrpgtol. azt nem tagadom hogy baldur's gate es nwn jobban hc rpg volt, de ez reszben a d&D rendszernek is votl koszonheto, illetve hogy itt egy masik spellrendszer van, ami kevesbe tunik hcnak(ettol meg nem casual persze).
raadasul meg ha TE igy is gondolod, hogy DA eleve csak egy casual rpg volt, akkor miert nem zavar, hogy meg tovabb butitjak? miert kell szetbarmolni a parbeszed reszt pl?