A fejlesztők célja a minél hangulatosabb és látványosabb verseny élmény visszaadása volt. Az első akadályt tökéletesen vették, hisz magasan a legjobb audió motort csinálták meg ami hihetetlen dúrva motorhangokat és a környezeti effekteket produkált, ami egy autós játékba fél siker, mert nagyon sok játék ezen hasal el, mert gyengék.
Második körben a vizuális élményt próbálták olyan effektekkel megspékelni amit eddig nem láttunk más játékba, pl a fókuszálás, elmosódás. Kaszni mozgása ( G erők ) is jóval nagyobb mint más játékokban, pont a hatás visszaadása miatt. ( ami most még jobb lesz hisz a pilóta "tekintete", feje bedől majd a kanyarokban és lesz rajtunk bukósisak is ).
Ez a Shift, a legjobb versenyjáték, ami a legjobban adja vissza, próbája visszaadni azt az érzést amikor egy 600 lóerős autóval száguldozik valaki egy versenypályán.
Ennek nyilván vannak hátrányai pl kevésbé lehet katékonyan és precízen játszani mint egy Forza/GT vagy más szimesebb játékot és persze a fizika is a hangulatra van ráhangolva, ezért "árkédabb".