nfs-shift-2-unleashed-ios-logo.png?cb=14
  • Alexease
    #287
    A szimulator es arkad kozott mindig sok a felreertes, felrefogalmazas, indokolatlan szutykozas.

    Az arkad szo, ezekre a jatekokra (F1 2010, Shift, GRID), neha felreertheto, mert a klasszikus arkad cucctol messze vannak. Ezek inkabb autosjatekok vagy autoverseny-szimulatorok. Ezek elsosorban, foleg korabban, az autoversenyeket szimulaltak, mostanaban mar az autovezetest is (komolyabb autokezeles, cockpitnezet, serulesek stb.)

    Ami meghatarozo kulonbseg ezek a egy auto szimulatornak nevezett jatek kozott (LFS, nKP, iR, rF stb.), az a jatekmenet. Egy tobbsegnek eladhato - foleg konzolon - autosjateknak elsosorban latvanyosnak, hangulatosnak, porgosnek, akciodusnak kell lennie. Igy a jatekmenetet, az AI-t, a scripteket, a helyszineket ezekhez kell beallitani.

    Persze, mindent meg lehet csinalni, csak az a kerdes, megeri-e?! Barmilyen profi szimes cuccot epitenenek bele, egy megszalott szimes, mindig tepne a szajat, hogy ez vagy az nem jo es vagy nincs benne;))))))

    Azert egy mostani elvarasnak megfelelo komoly szimulator motor (gumik, toresek, kopasok, meghibasodas, aero, hajtaslanc, es meg kismillio kiegeszito szolgaltatas - telemetria, szektoridok, onboard allitgatasok, piteles es strategiaja, online szervezesi es adatbaziskapcsolatok stb.) eleg durva ido es anyagi befektetest jelent;)

    Es ezt mind ugy megvalositani, hogy ezeknek az "arkad" jatekoknak az arossegi is megmaradjanak (jatekmenet, grafika, latvany, hangulat stb.), nem egyszeru feladat.

    A kerdes az, hogy megerne-e ennyire belenyulni es modositani az alapkoncepciokat, azert a bizonyos tobbletszazalek eladasaert?! Mert ha minden szimes ezekutan, fenntartas nelul megvenni, az mennyit jelentene a jelenlegi eladasokhoz kepest?! 2-3%-ot. Maximum? Talan?!

    De fejlesztesben, holtbiztos, hogy nem 2-3%-kal lenne tobb, hanem 50-100%-kal;)

    De visszagondolva az elozo nehany evre, azert eleg pozitiv a valtozas, legalabbis szimes szemmel. 5-10 eve meg eszebe sem jutott senkinek, hogy az ilyen jatekstilusokba meghibasodast, normalis FFB-t stb. tegyen, a cockpitnezet meg teljesen futurisztikus volt;D

    Pedig, kivancsi lennek egy mostani statisztikara, hogy az F1 2010, SHIFT, GRID vasarlok, felhasznalok hany szazaleka hasznalja a Pro/Sim modot, es foleg a cockpit nezetet?!:)