• halgatyó
    #34
    Szerintem a technika egy-egy területéről vett példák nem terjeszthetők ki valamennyi területre.
    Az, hogy régen mekkora volt egy számítógép és milyen gyors, meg hogy mekkora a fejlődés a félvezetőiparban...
    nos, ennek semmi jelentősége sincs a járművek fizikai képességeinek a megitélésénél.

    Az autók kb. ugyanazzal a benzinmotorral működnek, se a wankel, se a gázturbina, se egyéb csodabogár sem bizonyult életképesnek.
    A hajókat sem hajtja lineáris motor, hanem a 200 éve feltalált hajócsavar.

    Annak meg még a lehetőségét se látom, hogy a járművek olyan arányú fejlődést tudnának mint a félezetőipar! Akkor egy autónak 1000km/órával kéne mennie, és 1 deciliter málnaszörpöt kéne fogyasztania...

    Ha a napelemekből levehető teljesítménnyel szeretnénk 50 tonna kerozin energiáját előállítani, akkor sok négyzetkm napelem kellene.

    Ne tévesszen meg senkit a táblázatokban szereplő 700 W/m2 napsugárzási teljesítménysűrűség.
    A valóságban (mért adat!) 1 m2 vízszintes felületre 1 év alatt 2400 MJ energia esik, ami teljes napra (éjszakára is) kiátlagolva 80W-ot jelent.
    Ha a napelem hatásfoka 50% (a hatalmas fejlődés eredményeképpen lehet majd egyszer ennyi) akkor átlagban 40W jön le 1m2-ről.
    1 kg kerozin durván 40MJ, vagyis 1 km2 napelem tudná 1 mp alatt 1 kg üzemanyag energiáját előállítani. (körülbelüli becslés volt)
    Ha egy nagy repülőgép elfogyaszt 50 tonna üzemanyagot 3 óra alatt, az másodpercenként kb. 5 kg. (saccom)