• gmagich
    #27
    Erre csak annyit mondok, hogy mikor tanfolyamra jártam, előhoztak egy amerikai csákót példaként, aki egy autóban utasként haladt át egy alagúton. Tetszettek neki a fények és épp nem volt nála semmi fotós cucc, ezért fogta a mobilját és kattintott. Feltöltötte az iStockPhoto-ra és ő sem gondolta volna, de úgy vették/vitték a képét, mint a cukrot, mert bár se komponálás, se technika, se átgondoltság, semmi nem állt mögötte, mégis olyan szinten kapta el azt a pillanatot, hogy osztatlan sikert aratott. Ennyi. Nyilván ilyen denevéres képet semmilyen amatőr nem fog csinálni a kompaktjával, mint ahogy az a csaj sem a Margit szigeten, aki a szaladó mókust akarta elkapni mobillal, de a fenti példa ékes bizonyítéka annak, hogy sokszor elég az, ha jó helyen vagy, jó időben és csak gondolkodsz (vagy nem gondolkodsz) és lősz. Ettől még lehet profi egy kép. Noha amatőr szinten, de kb. 10 éve fotózom, és nekem is volt olyan szituáció, hogy Görögországban ott álltam egy csodaszép lépcső előtt és már 36-odjára próbáltam újra, mégsem sikerült elkapni úgy, ahogy szerettem volna, ellenben autóból 100 km/h-s sebesség mellett tudtam olyan képet készíteni Magyarországon, hogy mindenki azt mondta rá, hogy húúbaz.eg, honnan töltötted le. Tehát nekem senki ne mondja, hogy egy jó kép CSAK felszerelés kérdése. Lehet valakinek 1D Mark 15-je, ha vak, mint a sötét éjszaka, és semmilyen szépet nem lát, ami előtte van, illetve igaz ez fordítva is: valaki kompakttal is készíthet meseszép és érdekes képeket, ha van fantáziája, úgy, olyan oldalról látja meg a dolgokat, ahogyan csak kevesek. Ennyin múlik, nem máson.