Shogun 2 Total War
  • Kotomicuki
    #76
    Na ne...
    Olvastad a #60-t egyáltalán?

    Bonyolult..., bah!
    Már a Rome is tudta azt, hogy az utakon állva az ellenséges tartományban a bevételei visszaestek, a kikötőn, vagy a kikötő és a városa között állva különösen. Az ETW/NTW-n ilyen fel se tűnt, hogy van, csak az értelmetlen pusztítás az 1-1 egységes seregekkel, amiket a 4-6x-s túlerő sem tud eliminálni, az AI szerint... ez hatalmas stratégiai előrelépés volt - lassan lehet várni, hogy mikor fog némi FPS is vegyülni majd a játékmenetbe az arcade mellé. :(
    A stratégia az maradjon stratégia: egyszerű, átlátható, gyors, mint a pl. a ROME setében. Ezt a legutóbbi játékpáros kezelőfelülete már nem tudja, mert a fölösleges mikrózás agyonüti azt: a kis városok helyett inkább rakott volna bele több tartományt (vagy csökkentette volna azok méretét, hogy ne érződjön olyan üresnek a hatalmas, parlagon maradt tér), amiknek lehetett volna olyan szintű egyedisége, mint a Shógun-ban volt -> pl. egyedi adottságok a mezőgazdaságban, és így a bevételekben is (a ROME-n már csak a bányák ilyenek).

    A korszakokkal nincs bajom, számomra is bosszantó lett volna, ha a 18.-19. századot kihagyják ebből a sorozatból, DE a megvalósítás mikéntjével már annál több (Mint a Medi2 város-kastély felosztása, amikor a játék negyedében-harmadában ugyan azokat az egységeket lehetett belőlük toborozni, amiket persze nem lehetett a másikban feltölteni...). Így a sorozat etalonja továbbra is ROME marad a szememben - nem a grafikája miatt, ami számomra még ma is megfelelő, és nem azért mert azt a korszakot favorizálnám a többi helyett/mellett.