Shogun 2 Total War
  • Ariakus
    #1326
    Hogy milyen grafikus motor lenne optimális? Hát ez jó kérdés. Igazándiból a Shogun 2-nek csak a demoját próbáltam eddig ki és gondoltam, hogy nem fog olyan jól futni a konfigomon, mert nem egy mai darab (Core2Duo E7400, 2gb Geil Ultra ddr2 ram, ATI HD 4850 512mb, Windows 7 64-bit), de pl annak idején az Empire TW sem futott vmi fényesen ugyanezzel a konfiggal. Tudom, hogy más tészta, de érdekességképpen elmondom, hogy pl. a Crysis 2 full grafikán teljesen szépen fut, ami nálam az év meglepetése volt, tehát a hiba nem az "ön készülékében van".

    Szerintem az az irány amerre a Rome TW grafikailag ment sokkal "frappánsabb" volt mint pl Medieval 2 TW. Én megértem, hogy ha kizoomolunk csata közben akkor le kell butítani az egységeket, de azért az már sok, hogy 2d-s igénytelen sprite-okká váljanak olyan mozgásanimációval ami egyszerűen kiábrándító. Egyébként nem is zavarna az egész sprite-os butítás ha a Rome-ban is már így oldották volna meg az egészet, de így, hogy ott ez emlékeim szerint nem volt jelen, már zavaró volt a Medieval 2 -ben és az Empire-ben egyaránt. Emlékszem annak idején amikor először próbáltam ki a Medieval 2-őt azt hittem a gépemmel van vmi baj, vagy túl régi a videókártyám drivere, hogy ilyen csúnya sprite-okat látok. Aztán mikor mások is említették ezt a jelenséget már tudtam, hogy nem a géppel van a baj.

    Még egy apró dolog amit a Rome-ban is és a Medieval 2-ben is furcsáltam az a tüzes nyílvesszők voltak. Ha sima nyílvesszőről tüzesre váltott az ember akkor a tüzes nyílvessző szaggatott elég látványosan. Nem a játék szaggatott hanem a tüzes nyílvessző "röppályája" volt olyan szaggatottan meganimálva. De ahogy egy-két Shogun 2 videót megnéztem, mintha itt is megmaradt volna ez a "tüzes nyílvessző szaggatás".

    cookac-al egyébként teljesen egyetértek a mai játékipar mocskos üzletpolitikájával kapcsolatban.

    Na nem akarom szétoffolni ezzel a grafika témával ezt a topikot, további jó játékot mindenkinek.