Shogun 2 Total War
  • Yag
    #1316
    Én ma is játszok a Rommal. Nem vitás mennyivel nagyobb lépés volt a MTW 1 után a Rome és maga a játék menete. A bábúk helyett mozgó, animált figurák járták be a térképet és jöttél mentél a térképen persze csak jobbra-balra fel és le zoommal. Én nem játszottam az Empire és Napoleon részekkel így nem tudom hogy a kampány térképe mennyire volt más mint most a Shogun2 de nekem ez elég újításnak tűnik a Rome kampány térképe után hogy 3D-ben körbeforoghatom a városokat és a térképet. Jobban be lehet látnia pályát és több időt is tölt az ember a tájékozódással :) Itt csak az zavar nagyon, hogy ha nem figyelsz könnyen egy egész sereget ki lehetett küldeni sétálni még akkor is ha csak a Matsuket vagy éppena Ninját akartad előre küldeni. Többször megszívtam, hogy nem klikkeltem elég jól és ment az egész sereg a tartomány meg lázadt is. Grrrr.

    Egyébként a Rome-ban is sprite alapúak voltak a távoli egységek mivel a mappa rendszerében van is ilyen rész : Data/sprites. Itt meg szépen meg voltak a .dds képek a menetelő egész egységekről. Szerintem.

    Ehhez képest mivel megszoktam, nem tűnt zavarónak a S2-ben a távoli egységek látványa. Egy dolgot kapcsoltam ki rögtön az elején, az egységek alatti irány nyilakat. Azok a sárga pamacsok nagyon zavaróak voltak. Elég ha a zászlók ugrálnak fel le és jelzik melyik csapat aktív.

    Szerintem a Rome-ban grafikailag pár MODder alkotott nagyot. Pl. KING LOUISE ASSURBANIPAL alkotta a lebrutálisabban kinéző és változatosabb skineket. Sok Med II és Napoleon-Empire skint is csinált tudtommal. Amin nekem leesett az állam mikor még csak vártuk mert láttuk az első képeket, az a Rome Surrectum II ben megkreáltt skinek és egységek voltak a leg eltaláltabb és szemet gyönyörködtetőek talán azok a MOD ok voltak. Persze lehet hogy elfogult vagyok mert sok más MODban is szép egységek voltak de nem játszottam minddel.

    Sajnos az egyik gyengém a részletes szépségek így azok tetszettek a legjobban amikben még a pajzs dudorok is meg voltak rajzolva vagy modellezve. A Shogun 2-ben tetszenek az egységek. Közelebbről megnézve látszik, hogy a koncepcióhoz mérten próbáltak újítani, többet beletenni. Míg a Rome-ban az egységek passzív Skint kaptak így az arcok vagy látszódtak vagy nem a skintől függően itt nem csak skint kapunk de arcokat is amik pl. pislognak és mozog a szájuk. Ez a Rome és a Med II-ben nem nagyon van jelen. Persze ezek apróságok mint hogy azok is, hogy a Wako hajós egységek ha közel megyünk hozzájuk akkor hallani az éneküket de engem pl, az ilyen apróságok boldogítanak.

    Ami a Shogun 2 rovására írható ha írható, hogy az egységek vizesen elég érdekesen festenek a nagy csillogásokkal. Gondolom ez a motor kompromisszum a játszhatóság a megjeleníthetőség és a nem kell erő művet építeni verziók közt. Amit írsz hogy a Rome volt a legjobban optimalizálva kicsit vitáznék mivel a nagy sereges csatáknál a régi gépemen ami AMD 3600, GT 7600/256 os vidikártyámmal is szaggattak a hidas és sokkatonás csaták meg a AMD X2-5000 ATI 3870es/512es gépemmel is, ugyan úgy és ott és akkor. Tehát az optimalizálás valahogy kicsúszott a kétmagos procik elól vagyis nem segített semmit ha erősebb gépem van. Itt a Shogun 2ben még nem nagyon lassult be a gépem. Lehet a grafikai motor miatt lehet hogy nem.
    Egyébként milyen grafikai motor lenne ideális ha nem ez ? Van vlami tipped mit lenne jó látni ha nem ezt a Graf-motort ?